Companiile aeriene rusești cer legalizarea reinstalării pieselor de la o aeronavă la alta

Companiile aeriene rusești cer legalizarea reinstalării pieselor de la o aeronavă la alta
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 aug 2022

Companiile aeriene ruse cer Ministerului Transporturilor să legalizeze ”canibalizarea” aeronavelor, (preluarea legală a componentelor de la o aeronavă la alta) pentru a menține sănătatea flotei sub sancțiuni, anunță agenția de presă rusă TASS, care citează Izvestia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Apelul s-a făcut printr-o scrisoare a președintelui Asociației Operatorilor de Transport Aerian (AEVT), Vladimir Tasun, către ministrul adjunct al Transporturilor Igor Chalik.

VIDEO Modelul electric Porsche Taycan a doborât recordul de viteză pe Nurburgring CITEȘTE ȘI VIDEO Modelul electric Porsche Taycan a doborât recordul de viteză pe Nurburgring

Potrivit publicației, companiile aeriene ruse au făcut o inițiativă similară la Ministerul Transporturilor, în iunie. Mai mult, aceeași problemă a fost ridicată în iulie, la o conferință în cadrul Agenției Federale de Transport Aerian, arată G4Media.ro.

Potrivit lui Izvestia, legislația rusă nu prevede posibilitatea demontării aeronavelor, în timp ce aceasta este o practică reglementată în lume.

„Acest lucru este contrar practicii globale și nu face posibilă gestionarea flexibilă a sănătății flotei de avioane”, se spune în scrisoarea lui Tasun. Documentul mai precizează că acest lucru este relevant pentru acele cazuri în care două aeronave au înregistrat simultan o defecțiune a diferitelor componente. În acest caz, se propune rearanjarea pieselor, astfel încât cel puțin una dintre cele două aeronave să zboare.

Modificarea propusă prevede că atunci când o piesă este îndepărtată, trebuie să i se elibereze o dată de expirare, trebuie efectuată o analiză de adecvare și stare, iar componenta trebuie reevaluată și testată după instalarea pe o altă aeronavă.

În plus, AEVT își propune să permită reinstalarea pieselor de schimb nu numai în cadrul flotei unui operator, ci și între aeronave ale diferitelor companii aeriene.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
avioane