Comisia Europeană investighează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar afecta și piața românească

Comisia Europeană investighează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar afecta și piața românească
scris 16 iul 2018

Comisia Europeană a lansat o investigație aprofundată cu privire la fuziunea dintre divizia feroviară a grupului industrial german Siemens și producătorul francez de trenuri Alstom, ambele grupuri cu operațiuni și în România. Executivul de la Bruxelles este îngrijorat că fuziunea ar putea limita concurența în domeniul furnizării mai multor tipuri de trenuri și sisteme de semnalizare, conducând, totodată, la creșterea prețurilor, inclusiv pentru călători.   

În septembrie anul trecut, Siemens și Alstom au semnat un memorandum de înțelegere privind fuziunea diviziei feroviare a grupului german cu Alstom, operațiune care ar crea un gigant european în domeniu, cu vânzări de peste 15 miliarde de euro și 65.000 de angajați în mai mult de 60 de țări, inclusiv în România. Compania rezultată, Siemens Alstom, va rivaliza cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.

În așteptarea aprobărilor finale din partea acționarilor și a autorităților de concurență competente, Siemens a decis recent să înființeze în România divizia Siemens Mobility SRL, demers care reprezintă primul pas în fuziunea operațiunilor locale cu cele ale companiei franceze Alstom.

FOTO Ryanair a primit acordul CE pentru a prelua controlul asupra companiei low-cost Laudamotion, fondată de Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, și care se pregătește să lanseze curse directe spre București CITEȘTE ȘI FOTO Ryanair a primit acordul CE pentru a prelua controlul asupra companiei low-cost Laudamotion, fondată de Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, și care se pregătește să lanseze curse directe spre București

“Comisia va investiga dacă achiziția propusă a Alstom de către Siemens ar priva operatorii europeni feroviari de opțiuni în ceea ce privește furnizorii de produse inovatoare, precum și dacă ar conduce la prețuri mai mari, ceea ce ar dăuna, în final, milioanelor de europeni care folosesc trasportul feroviar în fiecare zi”, a transmis comisarul UE pentru concurență, Margrethe Vestager.

Concret, Comisia este îngrijorată că tranzacția va limita concurența pe piețele unde fuziunea va fi aplicată. Potrivit investigației inițiale derulate de Comisie, tranzacția va înlătura un competitor puternic din sectorul european al materialului rulant și va reduce numărul de furnizori.

În ceea ce privește sistemele de semnalizare, Comisia notează că entitatea rezultată în urma fuziunii ar deveni lider incontestabil în sector, cu o cotă de piață triplă față de cea a rivalului direct.

“În plus, Comisia a constatat că intrarea unor noi competitori pe piețele materialelor rulante și de sisteme de semnalizare din Spațiul Economic European, inclusiv a unor potențiali furnizori chinezi, este puțin probabilă în viitorul apropiat”, potrivit comunicatului.

Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie.

În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex și este implicată, printre altele, în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.

Activă în domeniile electrificării, automatizărilor și digitalizării, Siemens România deține patru fabrici în Sibiu și Buziaș, dar și patru centre de cercetare-dezvoltare în București, Brașov și Cluj-Napoca. Compania a deschis primul birou din România în 1905, sub denumirea “Societatea Română de Electricitate - Siemens Schuckert Societate Anonimă”.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
siemens
alstom
fuziune
comisia europeana
investiigatie aprofundata