Continental confirmă pentru Profit.ro: Aproape 20.000 de mașini VW ID.3 - fabricate fără software-ul dezvoltat de companie. Aplicațiile, la care au contribuit și echipe din România, vor fi instalate ulterior

Continental confirmă pentru Profit.ro: Aproape 20.000 de mașini VW ID.3 - fabricate fără software-ul dezvoltat de companie. Aplicațiile, la care au contribuit și echipe din România, vor fi instalate ulterior
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 ian 2020

Continental confirmă oficial faptul că aproape 20.000 de mașini VW ID.3 vor fi fabricate fără software-ul dezvoltat de companie. Aplicațiile, la care au contribuit și echipe din România, vor fi instalate ulterior, de programatori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Informațiile referitoare la producția a circa 20.000 de automobile electrice VW ID.3 fără software au fost confirmate pentru Profit.ro de reprezentanții Continental. Aceștia ne-au declarat că procedura a fost planificată cu mult timp în urmă, din cauza complexității acestui automobil.

Primele informații referitoare la această situație au fost publicate de jurnaliștii germani de la Manager Magazin, care au aflat că pe primele exemplare ale modelului electric ID.3 nu va fi instalat o bună parte a softului necesar funcționării. Din acest motiv, mașinile sunt stocate provizoriu, urmând ca, la momentul la care software-ul va fi gata, să fie instalat în cadrul unor ateliere mobile de programare, înainte de a fi trimise clienților. Se pare că doar din luna mai va fi disponibilă actualizarea OTA (over the air) pentru mașinile care vor fi fabricate până la acea dată.

„Software-ul dezvoltat pentru VW ID.3 este extrem de complex, iar modelele fabricate pentru versiunea de pre-serie primesc o actualizare manuală. Această procedură a fost planificată de mult timp, deoarece efortul de dezvoltare este mult mai mare și mai complex pentru ID.3 decât pentru alte modele de serie.

ID.3 este primul vehicul produs de VW pe baza unei platforme noi, dezvoltate numai pentru mașini electrice și cu o arhitectură software și electronică complet nouă. Prin urmare, dezvoltările acestora trebuie să fie făcute în paralel, ceea ce a condus la această abordare.

Pentru noua platformă VW, dezvoltăm așa numitul In-Car Application Server, care este o unitate centrală de control ce gestionează, printre altele, schimbul de date electronice din vehicul, precum și actualizările software. Datorită responsabilității noastre într-un astfel de punct central din rețeaua de informații a vehiculului, suntem în contact strâns cu clientul nostru.”, a transmis pentru Profit.ro Continental.

Compania Continental anunțase anterior că serverul este realizat de mai multe echipe din România. „Specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.”

Continental confirmă pentru Profit.ro: Aproape 20.000 de mașini VW ID.3 - fabricate fără software-ul dezvoltat de companie. Aplicațiile, la care au contribuit și echipe din România, vor fi instalate ulterior

Producția de serie a lui Volkswagen ID.3 a început la sfârșitul anului trecut la Zwickau, în Germania, în prezența cancelarului Angela Merkel.

Volkswagen ID.3 este primul model electric al companiei care folosește platforma modulară MEB, dezvoltată special pentru acest tip de vehicul. Partea de software este furnizată de mai mulți producători, însă Continental este cel mai important dintre aceștia. Potrivit companiei de componente, Continental produce, printre altele, softul care funcționează ca un server și contribuie la integrarea aplicațiilor și la actualizarea acestora prin conexiuni wireless. Potrivit celor de la Continetal România „specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.”

Vânzări record pentru Porsche în 2019 grație SUV-urilor Macan și Cayenne CITEȘTE ȘI Vânzări record pentru Porsche în 2019 grație SUV-urilor Macan și Cayenne

Helmut Matschi, membru al comitetului executiv din cadrul Continental și directorul diviziei Interior, declara în comunicatul de prezentare a serverului produs de Continental pentru ID.3: „Mulțumită noii arhitecturi de server, vehiculele vor fi actualizate mai ușor și mai repede decât astăzi. Prin urmare, facem din mașină o parte integrantă a internetului lucrurilor, contribuind la funcționalitatea și confortul ridicat din vehicul”. De altfel, produsul este descris ca fiind revoluționar: „ICAS1 acoperă funcțiile de gateway anterioare, precum și funcții cuprinzătoare din domeniul unităților de control. De asemenea, coordonează actualizările over-the-air și controlează gestionarea încărcării bateriei” (Johann Hiebl, directorul departamentelor Body & Security și Infotainment & Connectivity de la Continental)

Volkswagen a fost nevoită să caute spații pentru a depozita cele aproximativ 20.000 de vehicule ce vor fi fabricate, după cum arată informații neoficiale.

Potrivit declarațiilor lui Herbert Diess, CEO Volkswagen, primele 10.000 de mașini ID.3, care fac parte din seria limitată 1st Edition, au fost comandate într-o singură zi, iar următoarele 10.000 de mașini au fost comandate în decurs de o lună. Alte 10.000 de mașini au fost comandate în toamna lui 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
probleme software id.3
continental romania
continental id.3