Cota de piață a Wizz Air în România va ajunge la peste 53 %, după preluarea rutelor de la Blue Air

Cota de piață a Wizz Air în România va ajunge la peste 53 %, după preluarea rutelor de la Blue Air
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 apr 2023

Cota de piață în România a companiei Wizz Air va ajunge la 53% până la sfârșitul anului și chiar mai mult, de la peste 40%, după ce operatorul aerian a preluat rutele pe care le opera Blue Air, a declarat Valeria Bragarenco, Corporate Communications manager, într-o întâlnire cu jurnaliștii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Cota noastră de peste 40% va ajunge la 53% până la finele anului sau chiar mai mult, fiindcă noi operăm acum zborurile pe care le avea Blue Air și încercăm să oferim această posibilitate oamenilor de a călători și de a ajunge la destinația finală", a spus ea.

VIDEO&FOTO Autoritățile promit - Pasajul rutier Drajna și drumurile de legătură, traversate de luna viitoare în 3 minute CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Autoritățile promit - Pasajul rutier Drajna și drumurile de legătură, traversate de luna viitoare în 3 minute

Reprezentanta Wizz Air a subliniat că România este o țară de interes major pentru operatorul aerian, iar dintre cele 180 de aeronave pe care le are în flotă 33 sunt în bazele existente în țara noastră, scrie Agerpres.

"Noi dorim ca până în 2030 să ajungem la 500 de aeronave. Acum avem 180 de aeronave din care 33 sunt în România și continuăm să investim în domeniul turismului în România. Nu ne vom opri aici, iar acum avem peste 300 de aeronave în comandă. România este o țară de interes major, românii călătoresc încontinuu și sigur nu ne oprim la cele 33 de aeronave. Este mai mult decât clar, în condițiile în care Bucureștiul este cea mai mare bază a noastră și aici avem 16 aeronave. Noi încontinuu încercăm să investim în România, încercăm să fim prezenți în România, cum a fost Wizz Marathon în Cluj, București, încercăm mereu să dăm de știre persoanelor că suntem acolo, încercăm să fim prezenți în viața lor și încercăm să le oferim posibilități cât mai ieftine de a călători", a susținut Valeria Bragarenco.

Potrivit acesteia, compania va lansa zboruri noi din luna iunie, cum ar fi pe destinația Antalia, din București și Cluj, dar și din Brașov, în septembrie, la Luton și Dortmund.

"Cu siguranță vom avea zboruri noi. Lansăm în curând zboruri în luna iunie. Nu de mult am lansat Istanbul - Iași, în continuare vom lansa Antalia din Cluj și din București. Vom avea mai multe zboruri. Nu pot oferi prea multe informații acum, fiindcă suntem în etapa de discuții. În continuare planurile sunt că vom fi acolo și că vom fi prezenți. Pentru Brașov vom lansa dinspre Brașov - Luton și Brașov - Dortmund și eu cred și vom lucra la posibilitatea de a deschide cât mai multe zboruri din Brașov", a afirmat Bragarenco.

Decizie care șochează: Marca Land Rover dispare CITEȘTE ȘI Decizie care șochează: Marca Land Rover dispare

Compania a înregistrat în 2022 un număr de 8,5 milioane de pasageri din România.

În ceea ce privește întârzierile aeronavelor, managerul de comunicare a susținut că 50% dintre zborurile companiei dinspre și spre România au ajuns mai devreme de ora programată, iar 80% au avut o întârziere de cel mult 15 minute, în 2023.

"Cota noastră de piață este destul de mare și noi suntem prezenți peste tot. Nu prea aud ca Ryan Air sau alte companii aeriene să aibă un număr atât de vast de zboruri din România și, astfel, probabil cea mai blamată companie aeriană este cea care lucrează cel mai mult, adică este peste tot. După ultimele date și statistici, 50% din zborurile noastre dinspre și spre România au ajuns mai devreme de ora programată și 80% din zboruri au ajuns în România cu o întârziere de cel mult 15 minute, în 2023. 15 minute eu consider că nu este o întârziere majoră pentru o aeronavă. Aceleași date la avem din 2018, nu s-au schimbat, noi ne străduim să menținem această situație. Probabil 20% sunt aeronavele care ajung după 15 minute și cred că un procent foarte mic au întârzieri de până la două ore'', a explicat ea, adăugând că în ultimul timp întârzierile sunt mai mult cauzate de grevele de pe diferite aeroporturi în special din Europa.

Reprezentantul Wizz Air a dat asigurări că pentru sezonul 2023 compania are destul personal, întrucât s-au făcut recrutări continue și se vor mai face.

"Noi am făcut recrutări continue până în prezent și vom continua să facem, pentru că România este o țară cu o cerere destul de înaltă. Noi mereu avem nevoie de oameni acolo, pentru că aviația este o linie destul de dificilă sau mai bine zis interesantă, dar destul de obositoare în același timp și avem mereu nevoie de persone noi. Până la momentul actual, noi am făcut recrutările și avem un număr destul de bun, suntem pregătiți pentru vară. Vom continua să facem recrutări mai departe și cine este interesat de a încerca domeniul aviației este mereu binevenit. În România, avem peste 900 de însoțitori de bord, acum poate chiar mai mulți - datele sunt de acum o lună -, iar piloții sunt peste 300", a adăugat Valeria Bragarenco. 

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz air
blue air