Cum a ajuns România să dezvolte tehnologia inteligentă din cele mai vândute mașini electrice ale lumii

Cum a ajuns România să dezvolte tehnologia inteligentă din cele mai vândute mașini electrice ale lumii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 iun 2021

Trei centre de inginerie din România, aflate la Iași, Sibiu și Timișoara, au fost pioni importanți în dezvoltarea tehnologiei de asistență și conectare, care se află sub caroseria celui mai nou automobil electric produs de Volkswagen. ID.4, SUV-ul declarat Mașina Anului în Lume în 2021, are aproape toate sistemele și funcțiile bazate pe „idei, sisteme și soluții” produse de Continental. Este vorba despre software și arhitectura centrală a computerului, ca și de sistemele care controlează frânele sau managementul termic sofisticat pentru răcirea bateriilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Continental a fost furnizor pentru primul model electric de nouă generație de la VW, ID.3, iar acum asigură cea mai mare parte din electronica lui ID.4, un SUV de clasă D, cu propulsie exclusiv electrică. Dacă la ID.3 problemele de compatibilitate între diferitele sisteme ale unor furnizori și cele ale Continental au generat întârzieri inclusiv la producție și livrare, la ID.4 lucrurile stau diferit. Modelul a fost lansat la timp, a început deja livrările și este deja apreciat de jurnaliști din întreaga lume. Puțină lume știe însă că o parte semnificativă a electronicii de pe mașină a fost dezvoltată și în România, iar mașina conține zeci de senzori și dispozitive de control produse de compania care are mai multe unități de cercetare și producție la noi.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități

„O parte din istoria e-mobility pentru VW ID.4 a fost scrisă la Iași, Sibiu și Timișoara. Specialiștii din centrele de cercetare și dezvoltare din cele trei locații au contribuit, prin echipe multidisciplinare la dezvoltarea mai multor tehnologii care se regăsesc în e-SUV-ul Volkswagen, precum unitatea de control al scaunelor, ICAS (In Car Aplication Server), unitatea de control al ușilor, radarul cu rază lungă de acțiune, unitatea de control al șasiului, precum și unitatea de control și actuator al senzorilor”, spun cei de la Continental, subliniind rolul centrelor din România în dezvoltarea acestui automobil.

Cum a ajuns România să dezvolte tehnologia inteligentă din cele mai vândute mașini electrice ale lumii

“Flash over the air” este una dintre funcțiile dezvoltate la noi, cea care se ocupă de actualizarea software-ului mașinii similar cu actualizările telefoanelor mobile. O alta este cea care permite configurarea luminilor ambientale (atât cele interioare, cât și cele exterioare potrivit gustului clientului). Lista funcțiilor poate continua cu recunoașterea șoferului pe baza cheii, configurarea comfortului și infotaimentului din mașină cu preferințele acestuia, adaptarea automată a vitezei mașinii și a distanței față de un vehicul aflat sau apărut brusc în față, precum și asistență la frânare de urgență (în cazul în care, spre exemplu, în fața vehiculului apare brusc un alt autoturism, un biciclist sau un pieton), așa numitul pachet ADAS.

Stellantis și Foxconn vor dezvolta împreună cockpit-uri digitale, pentru mașinile grupului auto, dar și pentru alți constructori CITEȘTE ȘI Stellantis și Foxconn vor dezvolta împreună cockpit-uri digitale, pentru mașinile grupului auto, dar și pentru alți constructori

„Compania Continental este foarte bine echipată pentru această transformare fundamentală a industriei. Cu soluțiile și produsele noastre, suntem deja pregătiți în mod ideal pentru cerințele speciale ale vehiculelor fără emisii și nu avem nevoie să reinventăm totul”, a declarat dr. Ariane Reinhart, membru al comitetului executiv Continental.

Compania Continental este furnizor și pentru Dacia, noile generații Sandero și Logan fiind echipate cu o versiune mai simplă a sistemului de frânare de urgență, care acționează atunci când este iminent impactul cu un automobil.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.4
centre continental romania
cercetare dezvoltare continental romania
asistenta siguranta id.4