Instanța supremă a Uniunii Europene a respins o plângere depusă de orașele Bruxelles, Madrid și Paris împotriva Comisiei Europene, în care o acuză că stabilește limite prea ridicate ale emisiilor în cazul oxidului de azot, transmite Reuters.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a anulat astfel o hotărâre anterioară în favoarea orașelor, luată de a doua cea mai înaltă instanță a UE, care a determinat un recurs din partea Germaniei, Ungariei și a Comisiei, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Comisia Europeană blochează preluarea Daewoo Shipbuilding de către HyundaiCazul se referă la introducerea de către Comisie, după scandalul Dieselgate din 2015, a testării emisiilor reale ale vehiculelor, pentru a completa procedurile de laborator și stabilirea de limite ale emisiilor de oxid de azot pentru vehiculele ușoare de pasageri și comerciale.
Orașele s-au plâns că limitele sunt mai mari decât cele ale standardului ”Euro 6” care se aplică vehiculelor ușoare înmatriculate din 2015. Ca atare, au susținut acestea, le-au subminat abilitățile de a reglementa circulația vehiculelor pentru a reduce poluarea aerului.
Tribunalul și-a susținut punctul de vedere, la fel ca și avocatul general în avizul său adresat judecătorilor CJUE. Cu toate acestea, aceștia au anulat decizia Tribunalului.
CJUE a constatat că directiva Comisiei privește doar înmatricularea și vânzarea vehiculelor și nu circulația acestora pe drumuri, astfel încât orașele nu erau vizate direct de legislație. Cu toate acestea, instanța superioară a spus că orașele ar putea încă limita circulația vehiculelor pentru a proteja mediul fără a încălca legislația UE.