După doi ani în care a fost depășită de Toyota, pe piața din Republica Moldova, Dacia revine pe primul loc în vânzările de automobile noi, în rândul clienților de peste Prut, relevă datele analizate de Profit.ro.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Republica Moldova a înmatriculat în primul trimestru al acestui an 1.690 de autoturisme noi, o creștere de peste 30 de procente față de anul trecut, semn că moldovenii au depășit șocul războiului din țara vecină, care a afectat serios și economia locală.
CITEȘTE ȘI VIDEO Podul de la Brăila, "Golden Gate-ul" României, traversat în doar 2 minute cu mașinaMarca românească Dacia a reușit în acest context să-și majoreze vânzările, bazate în special pe comenzile existente din 2022, cu o creștere a ritmului livrărilor pe măsură ce criza de semiconductori s-a diminuat. Dacia a vândut 262 de autoturisme în primele trei luni ale anului, revenind pe prima poziție în clasamentul celor mai vândute mărci auto, peste Toyota, care a fost liderul pieței locale în ultimii doi ani.
Marca japoneză a înmatriculat 212 autoturisme, iar pe locul al treilea s-a situat KIA, cu 209 autoturisme.
Anul trecut, în Republica Moldova s-au vândut 7.770 de autoturisme, un record pentru această țară, fiind vândute cu 14% mai multe decât în anul anterior. Cea mai vândută marcă de pe piață în 2022, Toyota, a înmatriculat 1135 de autoturisme, un nivel ușor mai mare decât cel din 2021 (1123 de autoturisme), cu doar 15 unități peste Dacia (1120 autoturisme).
Marca românească înmatriculase în 2021 numai 991 autoturisme, astfel că și-a majorat vânzările, în 2022, cu 15%. Pe locul al treilea, anul trecut, s-a situat Skoda, care a fost însă depășită anul acesta de KIA, în primul trimestru al anului.
CITEȘTE ȘI Tesla reduce prețurile și în Europa, pentru a doua oară. Cât costă în RomâniaPiața auto din Republica Moldova are o mai mare libertate în privința importurilor de automobile, având în vedere faptul că nu aparține Uniunii Europene și nu este obligată să respecte restricțiile de emisii, de siguranță sau de alte echipamente impuse de UE.
Din acest motiv, moldovenii pot cumpăra motorizări care nu sunt disponibile în România sau în alte țări din UE și, în același timp, au la dispoziție versiuni mai ieftine, ca urmare a inexistenței unora dintre echipamentele standard.