Dacia Logan și Skoda Octavia au fost cele mai vândute autoturisme în România în ianuarie

Dacia Logan și Skoda Octavia au fost cele mai vândute autoturisme în România în ianuarie
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 feb 2016

Dacia Logan și Skoda Octavia au fost cele mai vândute autoturisme noi pe piața românească în luna ianuarie, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Livrările de autoturisme Dacia Logan s-au cifrat la 601 unități, iar Skoda Octavia a înregistrat vânzări de 291 unități în ianuarie, berlina din Cehia reușind să devanseze Dacia Sandero - 189 unități, Seat Leon - 181 unități și Dacia Duster - 157 unități.

În ianuarie, vânzările de autoturisme și vehicule comerciale noi, pe piața autohtonă, s-a situat la 6.604 unități, în creștere cu 18,7% comparativ cu ianuarie 2015. Autoturismele, care reprezintă 77,4% din vânzările înregistrate în prima lună din 2016 (5.111 unități), înregistrează o creștere de 13,8%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane) - un avans de 39,7%.

La autoturisme, topul pe mărci în această primă lună este condus de către Dacia, cu 1.258 de unități (24,6% din total piață), urmată de Volkswagen cu 621 unități (12,2%), Skoda - 563 unități (11%), Ford - 457 unități (8,9%), Renault - 272 unități (5,3%) și Seat - 190 unități (3,7%).

Profitul Renault a crescut cu 50% în 2015, în pofida pierderilor din Rusia CITEȘTE ȘI Profitul Renault a crescut cu 50% în 2015, în pofida pierderilor din Rusia

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 59,4%, dar în scădere față prima lună din 2015 (67,2% din piață). Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, opt mărci și respectiv nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie.

În ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice 100%, prima lună din 2016 (39 de unități) consemnează o creștere a acestui segment cu circa 130% fată de ianuarie 2015 (17 unități).

La culoarea preferată, culorile alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 31,1% și respectiv, 23,7% din totalul preferințelor. Urmează albastru - cu 15,8% și negru - cu 13,7%.

După țara de proveniență a autoturismelor, 23,8% dintre automobile sunt importate din Germania, 21,6% sunt de proveniență autohtonă, 12,5% din Cehia, 9,9% din Spania și 7,1% din Franța. Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut în prima lună a lui 2016 cu 15,8% față de ianuarie 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere importantă, de 25,9%.

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia logan
skoda octavia