Dacia Sandero a fost în luna agust doar a doua cea mai vândută mașină din Europa, cu un volum înmatriculat de 13.400 vehicule și o scădere de peste 11 procente, ceea ce este echivalent cu un declin de circa 2.000 de unități în raport cu august 2024.
Modelul românesc a fost depășit de VW T-Roc, care a vândut 14.250 de unități, având un avans de 12,4 procente față de anul trecut.
Pe locul al treilea, cu 11.800 de vehicule vândute, s-a situat un alt SUV de la VW, Tiguan, care are de asemenea o creștere de peste 6 procente, după cum reiese din cele mai recente statistici Data Force.

Principalul urmăritor al lui Sandero, Renault Clio, modelul construit pe aceeași platformă CMF-B, a frânat în luna a opta și s-a clasat pe locul 4, cu 11.800 de unități, fiind afectat probabil de anunțul lansării unei noi generații.
În clasamentul lunii august, printre cele mai vândute mașini din Europa, s-au mai aflat Toyota Yaris Cross, Hyundai Tucson, în creștere masivă, Toyota Yaris, iar pe locul 8 modelul românesc Dacia Duster, care se confruntă și el cu o scădere la fel ca Sandero, având un volum de 9400 de unități vândute.
Ford Puma a avut o creștere discretă, de sub un procent, dar nu a reușit să intre în top 10, situându-se în urma lui Opel Corsa și VW Golf.
Cifrele pe care le afișează SUV-ul Bigster sunt și ele încurajatoare, cu 5.700 de unități vândute, chiar dacă deocamdată mașina se află pe locul 36, după Ford Kuga.

După primele opt luni ale anului, Dacia Sandero își păstrează cu succes primul loc în vânzările din Europa și are șanse foarte mari să rămână liderul clasamentului până în decembrie.
În total, în intervalul ianuarie – august, Sandero s-a vândut în 166.000 de exemplare, cu aproape 10% mai puțin decât în urmă cu un an.
Renault Clio se menține de asemenea pe locul 2, cu 150.000 de unități și pare tot mai dificil să recupereze diferența de peste 15.000 de vehicule în ultimele patru luni ale anului.
Dacia Duster a vândut 120.500 de unități în cele opt luni, în crește cu 2,7%, Ford Puma se apropie de 100.000 de unități, având o scădere de patru procente, iar Bigster nu intră deocamdată în primele 50 de mașini europene, modelul fiind lansat doar la finalul primăverii.