Dacia și BMW, printre cele mai importate mărci europene din Uniunea Europeană. Top 10 al țărilor care exportă mașini în UE

Dacia și BMW, printre cele mai importate mărci europene din Uniunea Europeană. Top 10 al țărilor care exportă mașini în UE
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 dec 2021

Europa este exportator net de autovehicule, iar Dacia și BMW sunt unele dintre cele mai importate mărci din Europa, chiar dacă acest lucru poate părea nefiresc. Datele Asociației Constructorilor Europeni de Autovehicule privind țările din care sunt importate cele mai multe mașini pe care le cumpără europenii, analizate de Profit.ro, arată cât de mare este dependența UE de unele țări, între care Marea Britanie ocupă un loc principal.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Europenii au cumpărat, în 2020, aproape 1,5 milioane de autovehicule fabricate în Marea Britanie, în valoare de 10 miliarde euro, făcând din Regatul Unit cel mai mare exportator către Uniunea Europeană. Cifrele arată cât de puternică este legătura dintre UE și UK, pe segmentul auto, în condițiile în care Marea Britanie importă un număr aproape la fel de mare de autovehicule din UE. Datele ACEA arată că 50% din exporturile de autovehicule a Marii Britanii merge în UE, în timp ce 30% din producția auto a Uniunii Europene merge în UK.

Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă

Pe locul al doilea în rândul țărilor care își susțin exporturile pe autovehiculele cumpărate de europeni este Turcia, cu 650.000 de vehicule (9,7 miliarde euro), țară care are pe teritoriul său uzine puternice ale Stellantis, Ford, Renault dacă enumerăm companiile europene, însă tot aici sunt fabricate modele ale mărcilor japoneze Toyota și Honda, care ajung tot în UE.

Abia pe locul al treilea în rândul țărilor din care importă autovehicule Uniunea Europeană se află Japonia, cu 485.000 de vehicule, care valorează 8 miliarde euro. Mărcile Toyota, Nissan, Mitsubishi sau Honda livrează vehicule produse în Japonia, în egală măsură cu uzinele pe care le dețin pe teritoriul UE sau în Marea Britanie.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

Statele Unite ale Americii se află pe locul patru în acest clasament al exportatorilor de autovehicule către UE, cu 700.000 de vehicule exportate, dar nu atât cu mărcile proprii, ci în special cu automobile europene, produse de BMW. În același timp, SUA este țara cu cele mai mari exporturi auto către UE, din punct de vedere al valorii: 10,5 miliarde euro, adică 20% din totalul importurilor europene de autovehicule. Marca bavareză asamblează în SUA SUV-urile sale X3, X5, X7, X4 și X6, mare parte din producție fiind exportată în Europa. BMW este de foarte mulți ani cel mai mare exportator din SUA, pe sectorul auto și unul dintre cei mai mari exportatori din industria americană.

Pe locul al cincilea se află Coreea de Sud, cu cele două mărci ale grupului Hyundai – Kia, care au în UE două fabrici de automobile, în care sunt produse însă doar câteva dintre modelele pe care le vând în Europa. Celelalte, inclusiv mașinile electrice care au devenit din ce în ce mai populare, sunt produse în uzine din țara de origine și sunt exportate în UE, volumul exportat în 2020 fiind de aproape 300.000 de unități, iar valoarea de 5,5 miliarde euro.

O poziție importantă în topul țărilor exportatoare de autovehicule către Uniunea Europeană este deținută de Maroc (locul 6), care produce automobilele Dacia. Puțină lume știe că cea mai mare parte a mașinilor Sandero care au fost vândute în Europa în 2020 au fost produse în Tanger, Maroc, altături de monovolumele Dokker și Lodgy, dar și de sedanul Logan.

Dacă acesta a fost destinat în special piețelor din regiunea Africii de Nord, celelalte au fost exportate preponderent în UE. Uzina Renault – Dacia din Maroc a produs 210.000 de automobile în 2020, 99% având sigla Dacia. În total, Maroc a exportat în UE în 2020 aproximativ 240.000 de autoturisme, cu o valoare de 2,3 miliarde euro. Din 2021, lucrurile s-au schimbat, din punct de vedere al mixului, deoarece a fost lansată producția utilitarei Renault Express, care a înlocuit Dokker în oferta europeană a LCV-urilor mărcii franceze. Tot în acest an a scăzut și producția Lodgy, care a ieșit treptat din oferta Dacia. De asemenea, ponderea Sandero a scăzut la Tanger, deoarece versiunea Stepway a devenit produs principal la Mioveni, în România.

FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți români CITEȘTE ȘI FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți români

Următoarele țări exportatoare de vehicule în UE sunt China, cu aproape 200.000 de autovehicule, Mexic și Africa de Sud, cu 180.000 de unități exportate, și Elveția, cu 50.000 de unități.

La rândul său, Uniunea Europeană exportă autovehicule pe toate marile piețe ale lumii, cele mai importante fiind Marea Britanie, SUA, China și Turcia.

În total, UE a importat 3,7 milioane de autovehicule în 2020 și a exportat 5,8 de milioane de autovehicule. Valoric, importurile de autovehicule din UE s-au ridicat în 2020 la 57,7 miliarde euro, iar exporturile la 134 de miliarde euro. Balanța comercială a sectorului auto a fost net pozitivă, cu un surplus de 76,3 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
importuri auto ue
importuri dacia maroc
dacia sandero productie
bmw suv-uri sua