Deși a crescut în ultimii ani, piața auto din România rămâne la 60% din nivelul anului 2019

Deși a crescut în ultimii ani, piața auto din România rămâne la 60% din nivelul anului 2019
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 aug 2023

O creștere importantă a vânzărilor de automobile electrice și un avans de numai 10 procente în luna iulie sunt principalele caracteristici ale pieței auto din România în a șaptea lună a anului, însă mult mai relevant este faptul că volumul de mașini este în continuare mai mic decât cel din anul 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

România încearcă să recupereze, pe piața de autoturisme noi, declinul adus de pandemia de coronavirus și de criza de semiconductori și, în mare, a reușit să depășească momentul dificil, însă piața nu reușește să aibă un ritm suficient de mare încât să ajungă la nivelul pe care îl înregistra în urmă cu patru ani.

FOTO Opel dezvăluie noi imagini cu conceptul Experimental CITEȘTE ȘI FOTO Opel dezvăluie noi imagini cu conceptul Experimental

Potrivit datelor APIA privind înmatriculările din primele șapte luni ale anului, cele 13.431 de autoturisme înmatriculate în iulie, reprezentând o creștere de 12% față de anul 2022, sunt în continuare mai mici decât cele din 2021, cu 10,3%, și decât cele din 2019, cu 37,9%. În ultimii patru ani, doar în iulie 2020 au fost înmatriculate mai puține mașini decât în acest an.

Chiar și așa, un progres remarcabil s-a înregistrat pe segmentul de mașini electrificate, unde înmatriculările au urcat cu 36,5% comparativ cu nivelul din 2022, majorându-și cota de piață la 28,6% în iulie și 22,9% pe cele șapte luni. Pe segmentul pur electric, cota de piață a depășit 10%, cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în urmă cu un an, după o creștere a acestui segment de 86,4%, la un volum de exact 2000 de autoturisme, în luna a șaptea, și cu 62,7% la un volum de 8983 unități pe întreg intervalul de șapte luni.

Cele mai vândute mărci care oferă automobile electrice au fost Dacia, Tesla, Volkswagen și Renault, aceasta din urmă împreună cu Tesla având și cele mai mari creșteri. În același timp, cele mai vândute modele 100% electrice sunt Dacia Spring (4094 unități), Tesla Model Y (1.109 unități) și Renault Megane (586 unități).

FOTO BMW lansează versiuni exclusive Seria 5 și i5 - „Exclusiv din China pentru China” CITEȘTE ȘI FOTO BMW lansează versiuni exclusive Seria 5 și i5 - „Exclusiv din China pentru China”

Potrivit datelor DRPCIV, analize de Profit.ro, luna iulie 2023 a fost cea mai bună lună a pieței auto din România din ultimii doi ani, ca urmare a impactului Programului Rabla. După primele șapte luni ale acestui an, România a înmatriculat 86.218 autoturisme noi, ceea ce reprezintă un volum mai mare cu 23,1% decât cel din 2022, în perioada similară, o serie de mărci de pe piață având majorări chiar și peste 100% în unele cazuri, precum și de două cifre, în cazul majorității brandurilor.

Progrese semnificative s-au înregistrat pe segmentele SUV și compact, acestea având și cea mai mare pondere în piață. SUV-urile (care înglobează toate subsegmentele în statistica APIA) se apropie deja de jumătate din piața auto (42,7%), iar clasa C, compactă, a depășit 30%.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
inmatriculari europa
inmatriculari dacia