Directorul Dacia Franța: Treaba noastră este să întârziem puțin! Cât plătesc francezii în medie, pe mașinile românești

Directorul Dacia Franța: Treaba noastră este să întârziem puțin! Cât plătesc francezii în medie, pe mașinile românești
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 mai 2023

Politica Dacia va continua să fie una conservatoare în materie de tehnologii, pentru a putea să-și conserve avantajul de preț, după cum au spus șefii companiei și confirmă într-un interviu directorul de marketing al Dacia, din Franța. El susține că livrările pentru francezi au păstrat un termen încă lung, începând de la două – trei luni pentru Sandero.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Francezii plătesc în acest moment un preț mediu de 22.400 de euro pentru un Duster și 21.800 de euro pentru un Jogger, ceea ce înseamnă că aproximativ jumătate dintre clienți aleg echipările superioare ale acestor modele.

La Sandero, prețul mediu este de 15.900 de euro, iar la Spring, unde echipările și opțiunile sunt limitate, prețul mediu plătit este de 21.000 de euro. Dacia Duster a fost lansată pe piața franceză acum 13 ani, când prețul minim era de numai 12.000 de euro, însă astăzi mașina, aflată la a doua generație, are cu totul alte echipamente și tehnologii.

VIDEO Cum arată acum tronsonul din drumul expres Craiova - Pitești care ar trebui să fie inaugurat în acest an CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată acum tronsonul din drumul expres Craiova - Pitești care ar trebui să fie inaugurat în acest an

„Nu ne negăm originile. Ne-am născut cu prețuri low-cost, dar astăzi ne dorim să fim campionii raportului preț/performanță. Esențialul de astăzi nu este cel de ieri sau de mâine. Astăzi, de exemplu, nu mai vindem un vehicul fără aer condiționat”, explică abordarea Dacia directorul de marketing Sylvain Coursimault, într-un interviu acordat publicației Caradisiac.

Dacia a devenit pentru francezi o marcă locală, care aparține Renault, chiar dacă mașinile sunt produse în România și în Maroc, iar mai nou și în China. În primele trei luni ale anului, Dacia a avut trei modele în top 10 al vânzărilor de autoturisme, între care Sandero, cu versiunea sa Stepway, a fost inclusiv pe primul loc în vânzări, la începutul anului.

La rândul ei, Spring s-a instalat pe primul loc în vânzările de mașini electrice, fiind preferată de francezii care fac naveta 10 – 20 de kilometri pe zi. „Trebuie să-l cumperi în cunoștință de cauză. Unul dintre asistenții noștri de vânzări a sfătuit un client să nu cumpere Spring, pentru că locuia la 90 de km de locul de muncă, unde nu avea stație de încărcare. Putea să-i asigure drumul dus – întors cu autonomia de 230 de km, dar e nevoie de o marjă de siguranță, care poate varia în funcție de temperaturi, topografia drumului sau de trafic”, explică Coursimault.

Acestor clienți li se recomandă celelalte modele, cu motoare cu combustie, care au costuri apropiate de utilizare și autonomii mai mari.

Cererea de mașini Dacia rămâne în continuare foarte mare în Franța, după cum se deduce din termenele de livrare. „Pentru un Sandero Stepway GPL Expression, un model de gamă medie, livrarea durează două-trei luni. Pentru Jogger, vă puteți aștepta la livrarea în iulie dacă aveți noroc și comandați acum, dar va fi mai degrabă în septembrie” dezvăluie oficialul Dacia.

Dacia Spring, cel mai vândut automobil electric din Renault Group și în Top 10 în Europa, după Tesla și VW CITEȘTE ȘI Dacia Spring, cel mai vândut automobil electric din Renault Group și în Top 10 în Europa, după Tesla și VW

Sylvain Coursimault mai reamintește și faptul că alegerea mărcii de a oferi esențialul pe mașinile Dacia „nu înseamnă să le facem boring". În același timp, directorul Dacia subliniază faptul că noutățile tehnologice sunt rezervate Renault. „În cadrul grupului, Dacia nu aduce inovație. Acesta este rolul Renault.

Dacia este un brand care trăiește odată cu vremurile. Într-un fel, treaba noastră este să întârziem puțin”, mai spune șeful Dacia din Franța, făcând referire la faptul că marca va fi ultima care va introduce noile tehnologii, mai scumpe, așa cum va întârzia și electrificarea mașinilor sale.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
dacia franta
preturi dacia