Directorul general al Ford Motor anunță noi informații privind planurile grupului în domeniul vehiculelor electrice

Directorul general al Ford Motor anunță noi informații privind planurile grupului în domeniul vehiculelor electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 aug 2022

Bateriile pentru vehicule electrice sunt insuficiente, iar costurile pentru materiale precum nichelul și cobaltul sunt în creștere. Cu toate acestea, Ford Motor spune că intenționează să construiască în mod profitabil milioane de vehicule electrice pe an în doar patru ani, relatează CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Săptămâna trecută, producătorul de automobile din Detroit a oferit investitorilor puțin mai multă claritate cu privire la modul în care intenționează să atingă acest obiectiv și să-și transforme afacerea construită pe mașini care consumă benzină, scrie News.ro.

Transport gratuit pentru locuitorii din Mangalia și turiștii din stațiuni, cu autobuze electrice CITEȘTE ȘI Transport gratuit pentru locuitorii din Mangalia și turiștii din stațiuni, cu autobuze electrice

Deoarece vehiculele electrice dețin o cotă tot mai mare pe piața auto mondială, Ford a anunțat în martie că își va reorganiza afacerile și își va separa activitățile legate de motoarele cu ardere internă și cele privind vehiculele electrice.

Până în 2026,  compania a spus că se așteaptă să construiască peste 2 milioane de vehicule electrice anual - aproximativ o treime din producția sa globală totală - în timp ce își va extinde marja de profit operațional.

Analiștii de pe Wall Street au fost în general optimiști în ceea ce privește planul, dar unii și-au exprimat scepticismul cu privire la lipsa de detalii despre modul în care compania intenționează să depășească provocările de aprovizionare de pe piață.

Adam Jonas, de la Morgan Stanley, l-a numit un obiectiv ”extins” și a spus că nu are încredere în capacitatea Ford de a asigura suficiente materii prime și echipamente pentru a produce baterii și a se apropia de previziunile sale.

Ford a abordat unele dintre aceste preocupări într-o altă prezentare, din 21 iulie, când le-a spus investitorilor că și-a asigurat suficiente baterii pentru a-și atinge obiectivul pe termen scurt: 600.000 de vehicule electrice pe an până la sfârșitul anului 2023.

De acum, Ford Motor a spus că și-a asigurat aproximativ 70% din ceea ce are nevoie pentru a-și atinge obiectivul în 2026.

Mark Zuckerberg: Previziunile Meta Platforms din timpul pandemiei au fost prea optimiste CITEȘTE ȘI Mark Zuckerberg: Previziunile Meta Platforms din timpul pandemiei au fost prea optimiste

Ford a promis că va comunica mai multe informații despre modul în care intenționează să-și atingă obiectivele în timpul zilei sale anuale a pieței de capital, din 2023.

Însă, CEO-ul Jim Farley a oferit recent mai multe indicii despre strategia producătorului auto.

În loc să schimbe doar motoarele cu ardere internă cu baterii și motoare electrice, Farley a spus că compania regândește complet modul în care își dezvoltă vehiculele și cum le păstrează proaspete în timp.

Compania vede o nouă eră, în care își va putea reîmprospăta vehiculele electrice cu upgrade-uri la software, baterii și motoare electrice, la fel ca Tesla.

Asta înseamnă că cele mai costisitoare părți ale unui vehicul – panourile caroseriei din tablă și suporturile care formează proporțiile sale generale – nu vor trebui schimbate la fel de des.

”Avem o oportunitate pe măsură ce trecem la digital cu aceste vehicule electrice, să ne simplificăm ingineria caroseriei și să punem ingineria acolo unde clienților le pasă cu adevărat. Și nu este o altă aripă. Este un software. Este o tehnologie de afișare digitală. Este un sistem de conducere autonomă și tehnologia [vehiculului autonom]. Și, desigur, vor fi, în unele cazuri, motoare mai puternice”. a spus Farley.

De obicei, Ford își reproiectează modelele tradiționale de vehicule la fiecare cinci până la șapte ani. Dacă poate prelungi acest timp bazându-se pe actualizările software pentru a-și păstra vehiculele proaspete, mai degrabă decât pe reproiectarea caroseriei, ar putea salva averi.

Face parte din modul în care Ford se așteaptă să își îmbunătățească marja operațională la 10% până în 2026.

Pentru trimestrul al doilea, compania a afișat o marjă operațională ajustată de 9,3%.

Aceste rezultate au fost ajutate de stocurile mici de vehicule noi, care au permis Ford să-și mărească prețurile.

Ford se află într-un dezavantaj față de companii precum Tesla și startup-urile de vehicule electrice care vând direct consumatorilor, fără ca dealerii să acționeze ca intermediari.

Compania nu intenționează să-și elimine dealerii francizați, care se bucură de protecții legale puternice în multe state din SUA, care interzic efectiv Ford să vândă direct clienților săi, așa cum o face Tesla. Dar Farley a spus că Ford vede o cale către reducerea acestui dezavantaj de cost - pe care îl estimează la aproximativ 2.000 de dolari pe vehicul - prin menținerea stocurilor dealerilor la un nivel foarte scăzut și prin schimbarea modului în care Ford își comercializează produsele.

O cheie a acestui efort: Ford plănuiește să lase clienții să-și comande vehiculele electrice online, mai degrabă decât să cumpere un vehicul din inventarul unui dealer.

După cum vede Farley, dealerii vor avea doar câteva vehicule noi în loturile lor, suficient pentru a oferi clienților teste de rulare înainte de a comanda.

Clienții vor putea comanda de la reprezentanță sau online ”în papucii lor de iepuraș”, a spus Farley, dealerul făcând livrarea și oferind servicii după vânzare.

Farley estimează că stocurile reduse ale dealerilor și comenzile online vor reprezenta aproximativ 1.200 - 1.300 de dolari din acel dezavantaj de 2.000 doalri pe vehicul, asigurând în același timp că dealerii Ford rămân profitabili.

Planul îi va elibera pe dealeri de necesitatea de a constitui stocuri costisitoare, permițându-le – cel puțin teoretic – să se concentreze mai mult pe servicii și educarea clienților.

Acest lucru ar putea oferi Ford un avantaj pe care producătorii de vehicule electrice care vând direct nu îl vor putea egala cu ușurință.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford motor
vehicule electrice