Discuție lansată în România pentru dereglementarea taximetriei. "Nu trebuie să-i oropsim pe toți ca pe taximetriști."

Discuție lansată în România pentru dereglementarea taximetriei. "Nu trebuie să-i oropsim pe toți ca pe taximetriști."

Inquam Photos

Profit.ro
Profit.ro
scris 26 mai 2024

Consiliul Concurenței dorește o liberalizare a pieței de taximetrie, soluția fiind, pe de o parte, întărirea reglementării pe zona de transport alternativ, iar pe de altă parte dereglementarea pe partea de taximetrie, a afirmat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

VEZI AICI ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul schimbă regulile pentru Uber și Bolt, după cum au cerut taximetriștii. Mașini închiriate și în comodat sunt eliminate, transport doar în județul de înmatriculare, taxă mai mare. Șoferii part time spun că vor renunța

"Cu privire la transportul de persoane, a existat agitație acum vreo două luni, o discuție de a schimba reglementarea pentru transportul alternativ - Uber, Bolt. Vedem dacă inițiativa asta va fi continuată.

FOTO PepsiCo și-a cumpărat în România primul autocamion electric. Recent a investit peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice CITEȘTE ȘI FOTO PepsiCo și-a cumpărat în România primul autocamion electric. Recent a investit peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaice

În același timp, pe noi ne interesează și o liberalizare a pieței de taximetrie. Deci, soluția, după noi, poate fi întărită reglementarea pe zona de transport alternativ. Argumentul este 'Domnule, de ce noi, taxiurile, sau de ce nouă, taximetriști, ni se impun niște reguli diferite de cele pe care le au cei din transportul alternativ, care sunt cumva concurenții noștri?. Și atunci, hai, reglementați-i și pe ei ca pe noi, taximetriștii'. După noi, răspunsul e 'Bun, în unele direcții are sens să întărim reglementarea pe zona de transport alternativ - și am făcut niște propuneri în acest sens -, dar pe de altă parte are sens să dereglementăm pe partea de taximetrie. Nu trebuie să-i oropsim pe toți ca pe taximetriști, ci să îi lăsăm ceva mai liberi și pe taximetriști", a susținut Chirițoiu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, autoritatea de concurență are în atenție și licențele de transport de persoane în interiorul județelor și între județe, în sensul ca acele contracte să fie acordate prin licitații corecte.

CONFIRMARE Tranzacție surpriză: Unul dintre cei mai mari producători de interioare auto din piele, cu o istorie de 150 de ani, intră în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție surpriză: Unul dintre cei mai mari producători de interioare auto din piele, cu o istorie de 150 de ani, intră în România

"De asemeni, ne interesează licențele de transport de persoane în interiorul județelor și între județe. Aici e o lege aprobată de Parlament - că e la Curtea Constituțională - privind transportul între județe. Unele consilii județene au organizat licitații anul trecut pentru transportul în interiorul județului, dar nu toate. Sunt contracte care au fost prelungite. Practic, s-au acordat o dată, în anii '90, iar de atunci se tot prelungesc prin ordonanțe, fie decizii de administrație locală, fie ordonanțe de guvern. Deci, e un efort pe care ținem de mulți ani să ajungem ca toate aceste contracte să fie acordate prin licitații corecte. În ce sens corecte? În care să nu se privilegieze firmele deja existente pe acel traseu, da, deci care să deschidă cu adevărat concurenței acele trasee", a explicat șeful autorității de concurență.

Taximetriștii au protestat de mai multe ori în Capitală, de la începutul anului, solicitând drepturi egale cu cele ale firmelor de transport alternativ. Potrivit reprezentanților taximetriștilor, în ultimul an, asociațiile care îi reprezintă au tras numeroase semnale de alarmă, atât la București, cât și în țară, cu privire la concurența neloială în acest domeniu de activitate, puternic dereglementat, prin adoptarea unei legislații defectuoase și paralele privind un așa zis "transport alternativ de persoane".

GRAFIC Corespondență de la Atena – Studiu Eurelectric: Mașinile electrice vor ajunge la o pondere de aproape 40% din totalul consumului de energie din România CITEȘTE ȘI GRAFIC Corespondență de la Atena – Studiu Eurelectric: Mașinile electrice vor ajunge la o pondere de aproape 40% din totalul consumului de energie din România

La rândul lor, șoferii Uber și Bolt au spus că nu fac proteste pentru a nu bloca traficul în Capitală și în principalele orașe ale țării doar ca să pună presiune pe Guvern, a susținut, în martie, Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală, într-un comunicat.

"De ce nu fac șoferii Uber și Bolt proteste? E întrebarea pe care o primim zi de zi la Coaliție, fie că vine de la autorități, de la utilizatorii de transport alternativ sau chiar de la șoferi. Răspunsul este simplu și de bun simț: nu poți să blochezi traficul în Capitală și în principalele orașe ale țării doar ca să pui presiune pe Guvern, ca să-ți facă pe plac. (...) Principala diferență dintre transportul alternativ și taximetrie a fost și rămâne bunul simț și comportamentul civilizat. Și respectul față de cei 3 milioane de români care apelează la aceste servicii. Industria de taxi nu are nicio jenă astăzi să promoveze minciuni absolute: că transportul alternativ nu este reglementat, că nu plătește taxe, că oricine îl poate face fără niciun fel de atestat sau autorizație. Mizează pe neatenția și ignoranța oamenilor. Îi asigurăm că greșesc: românii nu sunt nici ignoranți, nici fraieri. Stă dovadă faptul ca 3 milioane dintre ei au ales și aleg mereu transportul alternativ. Trebuie să le câștigi atenția și sufletul dacă vrei să-i câștigi de clienți, nu să ceri Guvernului să-i forțeze să voteze doar pentru taxi", a declarat, atunci, Codreanu.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxi
uber
bolt