EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei

EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 sep 2022

Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat, practic, evoluția mărcii într-o perioadă de criză.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dacia a vândut în acest an, după șapte luni, un volum de 326.600 de autoturisme, pe toate piețele lumii pe care este prezentă, potrivit datelor interne analizate de Profit.ro. Volumul este mai mare cu peste 40.000 de unități față de anul anterior, însă în continuare sub nivelul anilor 2018 - 2019, când a înregistrat recordurile sale de vânzări (427.800 unități ianuarie – iulie 2019 și 690.000 unități la finalul lui 2019).

EXCLUSIV Tranzacția anului cu terenuri, amânată CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacția anului cu terenuri, amânată

La totalul vânzărilor se adaugă și cele aproape 3.200 de vehicule comerciale ușoare, vândute pe piețele unde modele precum Dokker sau versiunile LCV ale Duster și Sandero au fost disponibile. Pe segmentul de autoturisme, creșterea este de aproape 15 procente, în timp ce pe comerciale, ca urmare a dispariției lui Dokker, Dacia a înregistrat o scădere de 88% (anul trecut vindea 27.000 de astfel de vehicule, care astăzi se regăsesc în marea lor majoritate la Renault, prin modelul Express).

Pe piața din Europa, Dacia a înregistrat cele mai multe vânzări ale mărcii, cu un total de 274.600 unități livrate, cu peste 40.000 de unități în plus, corespunzător unui procent de 17,3% avans, față de anul anterior. Să mai spunem și că, față de primele șapte luni din 2020, Dacia a vândut în Europa cu 60.000 de autoturisme în plus, ceea ce înseamnă că o mare parte din pierderea din cei doi ani de pandemie a fost recuperată. Performanța din acest interval vine după o lună iulie foarte bună, în care au fost livrate 44.200 de autoturisme Dacia, cu 17% mai multe decât în iulie 2021.

Cele mai vândute modele Dacia în 2022

Vânzările Dacia au fost susținute în mare parte de cele două modele noi, Spring și Jogger, care au însumat aproximativ 23.000 de unități electrical și, respective, 29.000 noul model cu șapte locuri. Vânzările celor două depășesc așadar creșterea pe care Dacia a obținut-o față de anul trecut, ceea ce ne duce la o concluzie clară: fără cele două lansări, marca românească ar fi intrat în rândul constructorilor cu vânzări în scădere, în 2022, chiar dacă situația este nuanțată și de dispariția altor modele: Logan a ieșit de pe foarte multe piețe europene, Lodgy a dispărut complet de pe piață, Logan 2 și Sandero 2 scad pe piețele pe care încă se vând.

EXCLUSIV Fondul de investiții Stage Capital, susținut de Deutsche Bank și Goldman Sachs, a ieșit de pe piața românească CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondul de investiții Stage Capital, susținut de Deutsche Bank și Goldman Sachs, a ieșit de pe piața românească

Celelalte modele s-au comportat diferit, conform statutului. Sandero are o creștere de 20% peste nivelul din 2021, fiind și cel mai vândut model al mărcii, cu nu mai puțin de 21.000 de unități în plus față de anul trecut. Duster se menține și el cu vânzări în creștere față de anul anterior, 115.600 unități, cu 7 procente în plus, adică aproximativ 7500 de unități în plus. Nu în ultimul rând, Logan 3 a crescut la 16.000 de unități vândute, mai ales prin lansarea lui pe mai multe piețe care încă mai aveau în ofertă Logan 2. Practic, doar 7500 au fost vândute în Europa, ceea ce subliniază proporția vânzărilor acestui model, după regiuni.

EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei

Modele Renault – gama Dacia

Ar mai fi de menționat un detaliu destul de important: Grupul Renault a mai vândut în cele șapte luni ale acestui an aproape 100.000 de vehicule Dacia sub brandul Renault. Dintre acestea, best-seller este Duster 2, care a avut peste 30.000 de unități, iar pe locul al doilea este Sandero 2, cu aproape 29.000 de unități. Unele au fost produse în uzine ale Renault, de exemplu în America de Sud sau Rusia, dar o bună parte au fost produse în uzine Dacia.

Asta înseamnă că vânzările familiei Dacia, indiferent de marcă și de locul producție, s-au ridicat în primele șapte luni la circa 430.000 de unități, un volum foarte bun, apropiat de cel din 2019.

Gigantul chinez Geely și un grup petrolier discută să cumpere acțiuni la unitatea de motoare a Renault, care va include Uzina Mecanică Mioveni CITEȘTE ȘI Gigantul chinez Geely și un grup petrolier discută să cumpere acțiuni la unitatea de motoare a Renault, care va include Uzina Mecanică Mioveni

Previziuni Dacia

Prognozele pentru cele cinci luni care au mai rămas din acest an sunt destul de bune pentru Dacia. O posibilă remediere a crizei de semiconductori ar putea conduce la o producție majorată atât la Mioveni, cât și în Maroc, ceea ce înseamnă că din numeroasele comenzi făcute de clienții Dacia să poată fi onorate în număr cât mai mare, în acest an, iar cele rămase active la finalul anului să poată fi livrate în primele luni ale lui 2023.

Pentru Dacia, urmează două momente importante în 2022: prezentarea oficială a noii identități, cu logo nou, coloristică și limbaj de design, la Paris, și lansarea primului full-hybrid, pe modeul Jogger. Acestea sunt două detalii care vor contribui, cu siguranță, la creșteri de vânzări în ultima parte a acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari dacia
inmatriculari dacia
cele mai vandute modele dacia 2022
rezultate dacia