EXCLUSIV Dacia Germania, despre tensiunile cu dealerii locali: Partenerii vor primi un nou model de contract. Dealerii care nu acceptă vor părăsi rețeaua

EXCLUSIV Dacia Germania, despre tensiunile cu dealerii locali: Partenerii vor primi un nou model de contract. Dealerii care nu acceptă vor părăsi rețeaua
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 sep 2022

Tensiunile din rețeaua de dealeri Dacia de pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania, vor persista în următoarele săptămâni și chiar luni, până la finalul acestui an, după ce compania a notificat dealerii actuali despre expirarea contractelor. Potrivit informațiilor transmise pentru Profit.ro de reprezentanții Dacia din Germania, Renault Group le-a trimis partenerilor actuali din rețea notificări despre noile contracte pe care trebuie să le semneze, pentru a continua să vândă mașinile mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Dacia și Renault și-au închis rețeaua de dealeri” a anunțat presa din Germania săptămâna trecută, după ce dealerii s-au plâns că au primit notificări privind rezilierea contractelor existente. Asta înseamnă că, peste exact doi ani de la primirea notificării, dealerii nu vor mai putea vinde mașinile Dacia sau Renault.

Cauza acestei rezilieri este intenția grupului francez de a introduce noi modele de contracte, unele care modifică sistemul de vânzări și comisioanele pe care le primesc dealerii. Dobânda ar urma să se limiteze la 5% pentru marca Dacia și 6% pentru Renault, la care se adaugă unele bonusuri.

FOTO Rolls Royce lansează modelele Phantom și Ghost Black pe piața din România CITEȘTE ȘI FOTO Rolls Royce lansează modelele Phantom și Ghost Black pe piața din România

Reprezentanții Dacia au confirmat pentru Profit.ro rezilierea contractelor actuale și intenția de a le oferi dealerilor noi modele de contracte, fără să detalieze clauzele comerciale propuse. Au precizat însă că este modelul de contract pe care îl au deja toți dealerii Dacia din Europa, care au semnat până la această oră noile contracte, ce intră în vigoare cel mai târziu la 1 ianuarie 2024.

„Industria auto se confruntă cu transformări majore și fără precedent. În acest context, Renault Group vrea să întărească relația cu rețeaua de dealeri și a decis să schimbe contractul de distribuție pentru a încorpora transformarea afacerii noastre în același timp cu capitalizarea ei în rețeaua proprie a mărcii”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Dacia Germania.

„Discuțiile cu reprezentanții rețelei din Europa au început la sfârșitul anului 2020 pentru a împărtăși viziunea evoluției strategiei de distribuție și de a prezenta schimbările integrate în noul contract european de distribuție. Noul contract se concentrează în special pe eficiența afacerii și pe consistența geografică de-a lungul Europei pentru a asigura o abordare coordonată și eficientă în toate locațiile. Contractul a fost adaptat pentru a respecta legislația locală”, explică cei de la Dacia în declarația trimisă Profit.ro.

FOTO VW testează piața cu ID. XTREME, versiunea off-road a SUV-ului ID.4 CITEȘTE ȘI FOTO VW testează piața cu ID. XTREME, versiunea off-road a SUV-ului ID.4

Referitor la vechiul contract și la condițiile în care dealerii au fost notificați pentru a decide dacă îl acceptă pe următorul, Dacia a precizat: „Renault Deutschland AG va introduce noile acorduri cu dealerii ale Renault Group la 1 ianuarie 2024. Pe 16 septembrie, notificările scrise au fost trimise și ar trebui să ajungă în scurt timp la partenerii comerciali. Viitorii parteneri vor primi o ofertă pentru un nou contract înainte de sfârșitul lunii septembrie și noile contracte vor fi semnate până la sfârșitul anului 2022”. Asta înseamnă că dealerii care nu vor accepta oferta trimisă vor părăsi rețeaua Dacia.

Cei de la Dacia mai specifică și faptul că Germania a rămas ultima piață în care nu au fost semnate noile contracte, deoarece discuțiile și negocierile au fost purtate și cu Asociația Partenerilor Germani Renault și Dacia, organizație profesională care protejează interesele companiilor din această rețea.

ULTIMA ORĂ Dacia a depășit Renault în Europa CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia a depășit Renault în Europa

Potrivit presei din Germania, decizia de notificare a fost luată ca urmare a imposibilității de a ajunge la un acord comun cu toată rețeaua, astfel că s-a ales măsura rezilierii și semnarea de noi contracte.

Germania este a doua cea mai mare piață a mărcii Dacia, din Europa, după cea din Franța, aici fiind înregistrate și unele dintre cele mai mari prețuri de listă ale modelelor mărcii. În ultimele luni, Dacia a înregistrat creșteri sistematice ale vânzărilor pe piața din Germania, în contextul unei piețe care a scăzut permanent în ultimele 12 – 13 luni.

Anul 2024, în care va intra în vigoare noul contract cu dealerii Dacia, este anul în care vor fi lansate succesiv două modele extrem de importante, Duster 3, care va intra pe piață în prima parte a anului, și Bigster, primul SUV compact al mărcii, care va avea cel mai probabil premiera la finalul anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
dealeri dacia
dacia europa