Un tren electric nou, de producție 2021, o colaborare între românii de la Astra Vagoane și producătorul chinez de material rulant Qingdao Sifang, a fost lansat în probe, pe un traseu care a inclus și gara din stațiunea Predeal. Rama ar urma să atingă viteza de 160 de kilometri pe oră și este pregătită să circule pe ruta Brașov - București - Constanța.
Trenul lansat în probe a fost surprins acum de Profit.ro în gara Predeal.
Este primul tren electric chinezesc care circulă pe șinele din România. Procesul de certificare și autorizare este aproape finalizat.
CITEȘTE ȘI Budapesta s-a săturat de turiști Oficiali români și chinezi testau rama și culegeau date din computerele aflate la bord. Ferestrele trenului au fost acoperite de ingineri pentru a nu se vedea interiorul vagoanelor pe motiv de secret industrial.
Trenul parcurge un proces de certificare și autorizare, realizat la un nivel de aproximativ 80-90%, a transmis anterior Marian Mihail Călin, director general Astra Vagoane Călători.
Potrivit producătorului chinez (CRRC Qingdao Sifang Co.Ltd), trenul poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și se ridică la cele mai înalte standarde în ceea ce privește siguranța și confortul pasagerilor.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru un nou lot montan al Autostrăzii UniriiAutoritatea Română Feroviară a lansat în luna aprilie 2019 licitația pentru “Achiziție material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”. Dar a fost întreruptă. Nu se cunoaște cu exactitate la ce operator va ajuge trenul.
Contractul avea o valoare de până la 4,5 miliarde lei. Obiectul contractului îl reprezenta achiziția publică a 40 unități rame electrice regionale și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 32 de luni de la semnarea contractului.
Atunci, prețul ofertat per unitate garnitură (inclusiv instruirea personalului) a fost de 23.487.400 lei.