FOTO Dacia Duster 3 va fi mai mare decât generația actuală. Inginerii români și francezi testează tracțiunea 4x4 cu motor electric

FOTO Dacia Duster 3 va fi mai mare decât generația actuală. Inginerii români și francezi testează tracțiunea 4x4 cu motor electric
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 nov 2022

SUV-ul Dacia Duster urmează să fie prezentat la sfârșitul anului 2023 și să fie lansat pe piață în 2024, după cum arată programul confirmat de oficialii Renault Group și cei ai Dacia. Între timp, apar noi informații referitoare la caracteristicile viitorului model.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dacia Duster 3 va avea o lungime mai mare decât generația actuală, care a fost aproape identică cu primul Duster. În acest mod, Duster va deveni tot mai mult o mașină de clasă compactă, chiar dacă primul automobil care aparține acestei clase va fi, oficial, doar Bigster. Publicația franceză L’Argus confirmă faptul că Duster va crește în lungime, informația putând fi interpretată acum diferit, în contextul noului anunț făcut de șeful Dacia, Luca de Meo.

Acesta a anunțat că Dacia va lansa două noi modele, după Bigster, ceea ce înseamnă că între Sandero Stepway și Duster am putea vedea un nou SUV, similar cu ceea ce Volkswgen a lansat în propria gamă, T-Roc și T-Cross. Ulterior, între Duster și Bigster ar putea fi, la fel de bine, lăsat suficient loc pentru încă un SUV care să completeze în acest fel oferta de astfel de caroserii extrem de căutate.

Avion Blue Air, pus sub sechestru de ANAF pe aeroportul din Bacău CITEȘTE ȘI Avion Blue Air, pus sub sechestru de ANAF pe aeroportul din Bacău

Pe de altă parte, fotografiile publicate de Motor.es în urmă cu câteva luni, care înfățișau o caroserie de Renault Captur modificată, sub care se afla noua generație Duster, par să ilustreze testele pe care Dacia și Renault le fac pentru a dezvolta noua tracțiune integrală ce va fi utilizată la SUV-urile Dacia.

Acestea vor avea fără îndoială un sistem 4x4, însă experții Renault Group au ajuns la concluzia că diferențialul cu cardan nu mai este o soluție oportună în era motorizărilor electrice și într-un moment în care emisiile sunt drastic limitate de Uniunea Europeană.

De aceea s-a trecut la testarea unei variante care ar putea fi soluția finală: un motor electric pe puntea spate, care să acționeze la nevoie aceste roți, astfel încât mașina să poată depăși orice obstacol. Mașina ar putea fi considerată un fel de hibrid atipic, echipa cu o baterie de mici dimensiuni, care să se poată reîncărca prin recuperarea energiei.

ULTIMA ORĂ Dacia va lansa două noi modele, după Bigster. Luca de Meo, despre reorganizarea Renault: Dacia este bulgărele de aur al companiei. Va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare! CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia va lansa două noi modele, după Bigster. Luca de Meo, despre reorganizarea Renault: Dacia este bulgărele de aur al companiei. Va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare!

De altfel, Didier Michaud, cel care coordonează dezvoltarea motoarelor Dacia, a declarat în cadrul Salonului Auto din Paris că Duster va beneficia de un sistem nou de tracțiune integrală. „Vrem să continuăm povestea Duster, iar povestea Duster include 4x4. Trebuie să găsim soluții cu mai puține emisii de CO2. Toate soluțiile sunt posibile astăzi, nimic nu este decis” a spus Didier Michaud, care a mai făcut referire și la sistemul e-Power de la Nissan.

„Nissan are o tehnologie 4x4, dar este prea puternică pentru ceea ce avem nevoie pentru Duster, de aceea vom avea ceva diferit față de soluția Nissan”,  a mai spus Didier Michaud. Acesta a mai anunțat că Dacia va fi nevoită să renunțe la motoarele de 1.0 litru, astfel că cel mai probabil Duster 3 va veni cu un motor de 1.2 litri, care are emisii mai reduse și un consum la fel de mic.

În plus, Duster va primi la scurt timp după lansare și grupul hibrid lansat pe Jogger, bazat pe motorul cu combustie de 1.6 litri și pe două motoare electrice, un grup motopropulsor de va fi fabricat la Mioveni.

SURSA FOTO: L’Argus

FOTO Dacia Duster 3 va fi mai mare decât generația actuală. Inginerii români și francezi testează tracțiunea 4x4 cu motor electric

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia duster 3
noul duster
duster 4x4
duster electric