FOTO Lamborghini a creat un șasiu de avion pentru primul său model plug-in hybrid, de peste 1.000 CP

FOTO Lamborghini a creat un șasiu de avion pentru primul său model plug-in hybrid, de peste 1.000 CP
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 apr 2023

Constructorul italian Lamborghini, deținut de grupul VW, a investit în noi materiale și structuri inovatoare pe care le-a utilizat în dezvoltarea primului său automobil hibrid, pregătit de lansare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Primul Lamborghini echipat cu o motorizare plug-in hybrid, LB744, va fi lansat în foarte scurt timp, iar compania dezvăluie noi detalii despre arhitectura și structura noului model. Motorizarea de tip plug-in hybrid va utiliza un acronim special, HPEV, care înseamnă High Performance Electrified Vehicle, pentru a sublinia unicitatea acestui model.

Dar special nu va fi doar motorul, ci și șasiul. Inginerii Lamborghini au creat pentru acest model un șasiu monococă inspirat din industria aeronautică. Acest așa numit „monofuzelaj” a fost realizat din fibră de carbon multitehnologică, structura lui fiind formată din materiale compozite forjate, respectiv din fibre de carbon îmbibate în rășină. Lamborghini a patentat această tehnologie încă de acum 15 ani și a utilizat-o în aplicații structurale în acest timp.

FOTO Lamborghini a creat un șasiu de avion pentru primul său model plug-in hybrid, de peste 1.000 CP

Modelul Lamborghini LB744 va face astfel un pas înainte față de modelul Aventador, printr-o rigiditate mai mare, o greutate mai mică și o dinamică de conducere superioară. Practic, LB744 devine primul automobil super-sportiv care utilizează fibra de carbon la întreaga structură frontală, care asigură astfel un nivel mult mai bun de absorbție a energiei în comparație cu o structură metalică, în timp ce greutatea scade considerabil.

Concret, greutatea monofuzelajului LB744 este mai mică cu 10% decât cea a șasiului Aventador, iar greutatea structurii frontale este cu 20% mai mică. Rigiditatea torsională a crescut cu 40.000 Nm/grad, adică un plus de 25% față de Aventador.

La acoperiș, LB744 va folosi de asemenea fibra de carbon, dar preparată cu o tehnologie tradițională, prin autoclavare cu material preimpregnat. Această soluție oferă și versatilitate în personalizarea suprafeței.

În schimb, șasiul spate este realizat din aliaje de aluminiu de înaltă rezistență, potrivit pentru a integra tunelurile amortizoarelor suspensiei spate și suspensia grupului motopropulsor într-o singură componentă, obținută prin turnare.

FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3 CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3

Modelul Lamborghini LB744, al cărui nume comercial nu a fost încă anunțat, dar care va respecta cu siguranță regula taurilor celebri, va fi echipat cu un motor pe benzină de 6.5 litri, un V12 extrem de puternic, de 820 CP, și trei motoare electrice, din care două vor acționa puntea față a mașinii. Puterea totală a sistemului va ajunge la 1.015 CP, astfel că accelerația de la 0 la 100 km/h a acestui model va fi una care va aminti cu adevărat de aeronave: 2,5 secunde. Motoarele electrice vor fi acționate de o baterie de 3,8 kWh, care va înmagazina energia recuperată la frânare și va oferi un surplus de putere atunci când este nevoie.

Mașina urmează să debuteze oficial în această an, însă data nu a fost anunțată cu exactitate. În schimb au fost deja înregistrate 3000 de precomenzi pentru acest automobil.

FOTO Lamborghini a creat un șasiu de avion pentru primul său model plug-in hybrid, de peste 1.000 CP

FOTO Lamborghini a creat un șasiu de avion pentru primul său model plug-in hybrid, de peste 1.000 CP

viewscnt
Afla mai multe despre
lamborghini lb744
sasiu firba de carbon
aventador
lamborghini phev