Mercedes a sfidat concurența din SUA, China și Europa și a accelerat dezvoltarea tehnologiei de conducerea autonomă, astfel că, după omologarea în mai multe state din SUA a sistemului Drive Pilot, acum lansează oficial primele mașini echipate cu acesta.
Prima tehnologie de conducere autonomă (mașini fără șofer) din lume de nivel 3, certificată SAE, va fi disponibilă la vânzare în SUA, pe mașinile Mercedes-Benz în acest final de an. Constructorul german a anunțat că, după primirea aprobării în statele California și Nevada, începe vânzările mașinilor echipate cu Drive Pilot în trimestrul patru al anului.
Modelele care vor oferi ca opțiune această tehnologie sunt S Class și EQS, accesul putând fi făcut de proprietari pe baza unui abonament lunar sau la un preț unic de 2.500 de dolari. Mașinile pot rula pe marile autostrăzi cu sistemul Drive Pilot activat, în timp ce șoferul poate efectua alte activități, precum urmăritul unui film sau cititul emailurilor.
„DRIVE PILOT este primul și singurul sistem din lume pentru conducerea automatizată condiționat cu omologare de tip valabilă la nivel internațional. Este proiectat cu o arhitectură de sistem sofisticată bazată pe redundanță cu multe tipuri diferite de senzori. Cred cu tărie că redundanța este cheia pentru conducerea automată în siguranță pentru nivelul 3 și mai departe. Siguranța este una dintre valorile de bază ale Mercedes-Benz. Manipularea responsabilă a acestei tehnologii este prioritatea noastră principală și cheia acceptării în rândul clienților și în societate”, a declarat Markus Schäfer, membru al consiliului de administrație al Mercedes-Benz Group AG, director de tehnologie, responsabil pentru dezvoltare și achiziții.
Drive Pilot este autorizat în statele California și Nevada să funcționeze până la viteze de 64 de km/oră, pe autostrăzi majore, în trafic aglomerat. În astfel de condiții, sistemul bazat pe senzori și radare poate prelua controlul mașinii și să mențină distanța față de alte mașini, să păstreze banda și să efectueze manevre de urgență dacă este necesar. Senzorii și camerele includ o cameră în spatele mașinii, microfoane pentru detectarea vehiculelor de urgență dar și senzori pentru detectarea umidității șoselei.
CITEȘTE ȘI VIDEO „Suntem o familie!” Ce au obținut sindicaliștii din STB la negocieriPoziționarea mașinii se face cu ajutorul unui GPS avansat, care oferă o precizie de centimetri, fiind totodată preluate și stocate date de la indicatoarele rutiere, de la evenimentele din trafic, lucrări, accidente. Datele sunt ulterior analizate și comparate permanent cu datele existente în sistem, de exemplu cu harta tridimensională a drumului și împrejurimilor.
CITEȘTE ȘI FOTO - ANUNȚ Ford Transit Courier "este gata de producție" la Craiova
O noutate va fi și semnalizarea luminoasă a sistemului Drive Pilot, astfel încât ceilalți șoferi să fie informați că mașina rulează fără intervenția șoferului. Mercedes a ales iluminarea cu culoarea turcoaz, la sugestia SAE, fără a exista însă o reglementare în acest sens. Luminile turcoaz se aprind în zona farurilor și stopurilor, suplimentar față de cele existente stadard.