FOTO Renault 5 și Alpine A290 ratează scorul maxim la EuroNCAP și atrag ironii. Lista scorurilor pentru ultimele 15 mașini testate în acest an

Auto/Transporturi   
FOTO Renault 5 și Alpine A290 ratează scorul maxim la EuroNCAP și atrag ironii. Lista scorurilor pentru ultimele 15 mașini testate în acest an

Renault își obișnuise clienții să obțină punctaje de 5 stele pentru mașinile sale, lăsând pentru Dacia scorurile mai mici, adecvate prețurilor mai reduse ale modelelor. Dar la testele realizate de cunoscuta organizație EuroNCAP în acest an, trei dintre modelele mărcii franceze au ratat scorul maxim. După, Captur și Symbioz, a venit rândul lui Renault 5 să ia un punctaj mai mic.

EuroNCAP a publicat ultimul pachet de teste de siguranță din acest an, lărgind astfel lista de mașini pentru care publică rezultatele la testele de impact la care se adaugă scoruri pentru seturile de tehnologii cu care sunt echipate mașinile.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Un român a plecat cu o Dacie electrică spre Cercul Polar. De câte ori va încărca bateria CITEȘTE ȘI VIDEO Un român a plecat cu o Dacie electrică spre Cercul Polar. De câte ori va încărca bateria
Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Lista celor mai recente teste cuprinde mai multe mașini electrice între care se află atât modele europene, Renault 5 și versiunea premium Alpine A290, Volvo EX30, Porsche Macan, modele chinezești, Deepal S07 și Leapmotor C10, dar și primul pick-up electric, tot chinezesc, Maxus eTERRON 9, cărora li s-au adăugat și mașini cu diferite motorizări cu combustie sau hibride: Subaru Forester, Mazda CX-80, Hyundai Santa Fe, Lexus LBX, MG ZS, MINI Countryman și Audi A5.

Cele mai multe dintre aceste modele au primit 5 stele, diferențele dintre acestea fiind mici, unele la protecția pasagerilor adulți, altele la capitolul siguranță asistată, adică sisteme care contribuie la prevenirea sau diminuarea efectelor accidentelor. Au fost însă și mici derapaje de siguranță, menționate de reprezentanții EuroNCAP.

Biletele de tren se vor scumpi din 15 decembrie CITEȘTE ȘI Biletele de tren se vor scumpi din 15 decembrie

În primul rând Renault 5 și Alpine A290, ultimul fiind un model premium. „Renault a evocat cu succes amintirea supermini-ului R5, produs în anii 1970 până în anii 1990, când, pentru majoritatea familiilor, siguranța nu era o astfel de prioritate”, spun cei de la EuroNCAP ironic, completând cu expresia „ușor dezamăgiți de performanța mașinilor la testele de impact”.

Pentru Renault este o nouă lovitură de imagine în special pentru intenția mărcii de a se repoziționa upmarket, iar pentru Alpine cu atât mai mult cu cât nicio mașină premium nu a primit în acest an mai jos de 5 stele.

Se pare însă că vinovată este platforma CMF-B, care stă la baza tuturor modelelor cu scoruri mai slabe, de 3 sau 4 stele, atât de la Dacia, cât și de la Renault.

Scorurile obținute de R5 sunt 80% la protecția pasagerilor adulți, 80% (adică mai puțin decât Duster) la protecția copiilor, 76% la protecția pietonilor și altor participanți vulnerabili și 68% la sisteme de asistență (siguranță activă).

VIDEO&FOTO Premieră mondială la Craiova: noul Ford Puma electric. Preț special în România, care dă peste cap concurența în segmentul electric CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premieră mondială la Craiova: noul Ford Puma electric. Preț special în România, care dă peste cap concurența în segmentul electric

O altă veste proastă anunțată de EuroNCAP este cea referitoare la MG ZS, o mașină produsă în China, de grupul SAIC, care până acum a demonstrat că poate fabrica mașini cu un nivel ridicat de siguranță. Cel mai probabil, faptul că MG ZS nu este un model complet nou, ci folosește platforma vechii generații, a condus la un scor aproape la fel de slab pe care mașina îl obținuse și anterior.

Nu în ultimul rând, tot un scor de patru stele a obținut Hyundai Santa Fe, care însă primește îngăduința EuroNCAP pentru 5 stele, dacă este aplicat pachetul opțional de siguranță.

„Pe măsură ce încheiem 2024 cu acest set final de evaluări de siguranță, aceste rezultate evidențiază progrese considerabile în toate clasele de vehicule, chiar dacă industria se confruntă cu provocări semnificative.

VIDEO „Cel mai complicat nod rutier din România”, prezentat. Poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri CITEȘTE ȘI VIDEO „Cel mai complicat nod rutier din România”, prezentat. Poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri

În ciuda acestor presiuni, mulți producători rămân fermi în angajamentul lor de a îmbunătăți siguranța rutieră, de a integra tehnologii avansate și de a acorda prioritate protecției tuturor utilizatorilor drumului.

Euro NCAP continuă să sprijine și să ghideze aceste eforturi și așteptăm cu nerăbdare să vedem cum industria abordează provocările din 2025, stimulând inovația și ridicând standardele de siguranță la nivel mondial”, a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP.

FOTO Renault 5 și Alpine A290 ratează scorul maxim la EuroNCAP și atrag ironii. Lista scorurilor pentru ultimele 15 mașini testate în acest an

viewscnt
Afla mai multe despre
renault 5
euroncap
5 stele euroncap
teste impact