General Motors nu renunță la Europa: Cadillac și Corvette vor fi vândute în continuare

General Motors nu renunță la Europa: Cadillac și Corvette vor fi vândute în continuare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 mar 2017

General Motors vrea să-și mențină prezența în Europa, fie și cu ajutorul unui număr minuscul de automobile vândute, prin rețeaua dealerilor Cadillac. Deși constructorul american și-a vândut operațiunile de anvergură europene, reprezentate de Opel și Vauxhal - după ce în urmă cu câțiva ani a decis să retragă marca Chevrolet de pe piața europeană - iată că șefii GM confirmă că nu vor părăsi definitiv teatrul de operațiuni de pe „bătrânul continent”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Ceea ce va rămâne pe loc, pentru a contribui la statutul de producător global al GM, va fi rețeaua de dealeri Cadillac, formată din 45 de dealeri, majoritatea aflați în vestul Europei, în Germania (11), Elveția (12), Italia (8). În Marea Britanie, Franța, Olanda și celelalte state vestice există câte un dealer de mașini noi și mai multe centre de service autorizate, care au și statut de dealer, fără a face însă vânzări.

În țările din est, așa cum este România, Cadillac are câte o reprezentanță, care include doar un service pentru cele trei mărci,Cadillac, Hummer și Corvette. Dealerul Rădăcini are service-ul Cadillac în Otopeni.

Numărul vehiculelor noi înmatriculate în februarie a crescut cu aproape 50% față de aceeași lună din 2016 CITEȘTE ȘI Numărul vehiculelor noi înmatriculate în februarie a crescut cu aproape 50% față de aceeași lună din 2016

Reprezentanții GM au declarat oficial că nu intenționează să retragă marca și să închidă rețeaua sa europeană. În acest moment, Cadillac Europe are sediul în Elveția, acolo unde s-a aflat până nu demult sediul Chevrolet și GM Europe. După plecarea Chevrolet de pe piață, sediul GM a fost mutat în Germania, la Adam Opel AG, pentru a susține această marcă și a-i oferi mai multă greutate în piață. 

Legătura pe GM a făcut-o cu Elveția, cel puțin la nivel de marketing, a fost prin intermediul imaginii lui Louis Chevrolet, fondatorul mărcii care-i poartă numele, care s-a născut în Țara Cantoanelor.

În acest moment, Cadillac oferă clienților europeni o gamă destul de limitată, cu două modele de clasă medie și mare (ATS și CTS, inclusiv versiunile coupe și cele sport ale acestora ATS-V și CTS-V) și un SUV, celebrul Escalade. Anul acesta va fi lansat un nou SUV, de dimensiuni mai mici, XT5 și o limuzină, CT-6.  Dar intențiile companiei sunt de dezvoltare, nu de conservare.

Circa 250.000 de turiști din America de Nord sunt așteptați în România în acest an. Care sunt cele mai populare destinații CITEȘTE ȘI Circa 250.000 de turiști din America de Nord sunt așteptați în România în acest an. Care sunt cele mai populare destinații

În ciuda faptului că vânzările Cadillac în Europa sunt discrete (anul trecut a vîndut 781 vehicule), motivele acestei rezistențe pe piață țin de câțiva factori mai mult subiectivi. În primul rând, plecarea completă de pe continent ar face inutilizabil termenul de producător global de automobile, pe care General Motors îl are în acest moment. În al doilea rând, sau poate în primul, businessul Cadillac de pe continentul nostru este profitabil, așa mic cum e. În al treilea rând, el ar putea să fie avanpostul unei reveniri în forță, atunci când piața o va permite, a concernului GM. Cel mai probabil, dacă se va întâmpla, o va face cu marca Chevrolet, singurul brand cu adevărat global al companiei. Dar probabil că acest lucru nu se va petrece mai devreme de 8-10 ani, până când Opel nu-și va fi epuizat toate modelele care poartă sub caroserie tehnologie GM.

Cealaltă marcă vândută de dealerii Cadillac este Corvette, un subbrand al Chevrolet, folosit pentru mașinile de performanță, așa numitele muscle-cars, Camaro și Corvette. Nici acestea nu fac volume impresionante în Europa (sub 2.000 de autoturisme vândute în 2016), dar profiturile pe care le aduc sunt suficiente pentru a-și acoperi cheltuielile de funcționare. Concurentul principal pentru aceste modele este Ford Mustang, care însă face vânzări cu mult mai bune (peste 15.000 de unități în 2016, în Europa).

În acest moment, politica brandurilor în cadrul General Motors se bazează pe dezvoltarea celor două mărci, Chevrolet, marca populară, și Cadillac, marca premium. Acolo unde piața o cere, sunt menținute mărci locale, așa cum a fost Opel, în Europa, sau Holden în Australia.

viewscnt
Afla mai multe despre
cadillac
corvette
general motors
salonul auto de la geneva
radacini service
opel
vauxhal