Germania a crescut viteza mașinilor autonome la 130 km/h, la doar câteva zile după ce șoferul unei Tesla a fost autorul unui incident ieșit din comun și extrem de periculos

Germania a crescut viteza mașinilor autonome la 130 km/h, la doar câteva zile după ce șoferul unei Tesla a fost autorul unui incident ieșit din comun și extrem de periculos
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 ian 2023

Automobilele care sunt echipate cu tehnologia de conducere fără șofer se bucură de o relaxare a legislației în Germania, începând de la 1 ianuarie, dată la care intră în vigoare noi prevederi legate de viteza maximă a acestora. Prezența acestor mașini pe șosele se confruntă cu critici severe, din cauza sistemelor necertificate, cum este AutoPilot de la Tesla.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Germania este prima țară din Europa care a adoptat o lege ce stabilește clar condițiile în care mașinile autonome, cele care pot rula fără intervenția unui șofer, au voie să circule pe drumurile publice. Legea a fost cerută de industria auto, producătorii germani având în dezvoltare în diferite stadii astfel de vehicule. Inițial, viteza maximă cu care mașinile autonome aveau dreptul să circule pe șoselele din Germania era 60 km/h, limitarea fiind în măsură să permită preluarea controlului de către computer doar în zonele cu restricții de viteză, în ambuteiaje și în zonele de blocaje.

ANUNȚ Când vor fi livrate noile troleibuze pentru București. Vor avea Wi-Fi și încărcare USB CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când vor fi livrate noile troleibuze pentru București. Vor avea Wi-Fi și încărcare USB

La 1 ianuarie 2023 a intrat în vigoare certificarea de către autoritatea federală germană (KBA) a celor mai noi reglementări convenite la nivel global de Forumul Mondial pentru Armonizarea Reglementărilor Vehiculelor, din cadrul Națiunilor Unite. Practic, reglementările care cresc de la 60 la 130 km/h viteza mașinilor autonome pot fi aplicare în toate țările UE, însă doar dacă acestea au o legislație locală care să le implementeze.

În Germania, primul constructor care și-a certificat propriul sistem de conducere autonomă este Mercedes-Benz, cu DrivePilot, disponibil pe modelul de top, EQS, și pe S Klasse (foto). Acesta asigură un nivel 3 de autonomie, ceea ce înseamnă că este obligatorie prezența unui șofer la volan, însă acesta poate să urmărească un film sau să stea de vorbă cu ceilalți pasageri, în perioadele în care mașina rulează controlată de computer. Chiar și așa, sistemul a fost certificat doar pentru viteza de 60 km/h și are nevoie de o nouă certificare pentru noua viteză de 130 km/h.

Scăderi importante ale producției și vânzărilor Nissan CITEȘTE ȘI Scăderi importante ale producției și vânzărilor Nissan

Între timp, în Germania s-a petrecut un incident ieșit din comun și extrem de periculos. Un echipaj de poliție a încercat timp de 15 minute să trezească din somn șoferul unui automobil Tesla, care activase sistemul AutoPilot și rula pe Autobahn cu 110 km/h.

Cu scaunul lăsat pe spate, acesta dormea dus în timp ce avea instalat un sistem ilegal care păcălește mașina că șoferul ține mâinile pe volan.

Polițiștii au afirmat că șoferul prezenta semnele consumului de substanțe interzise. Sistemul AutoPilot nu este certificat în Germania, iar șoferii care îl folosesc încalcă legea.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini utonome
viteza permisa masini autonome
vehicule level 3
tesla autopilot