Germania este a doua țară din UE în care Dacia a înregistrat o scădere impresionantă a înmatriculărilor de autovehicule, pe fondul înăspririi limitelor de emisii de CO2 impuse de UE.
Cifrele privind înmatriculările de autoturisme din Germania, în prima lună a anului, arată o scădere greu de crezut, pentru marca românească Dacia, cu nu mai puțin de 42,3% mai puține vehicule înmatriculate, față de ianuarie 2019, adică un volum de 3.810 autoturisme.
În decembrie, Dacia înregistrase în Germania, așa cum s-a întâmplat pe multe alte piețe ale Europei, un volum foarte mare de autoturisme, în creștere cu 66,7%, adică 8.144 unități, urcând la o cotă de piaț ăde 2,9% pe piața germană, cea mai mare din Europa. Rezultatul a condus Dacia la un total de 80.035 de autoturisme înmatriculate în 2019, în Germania. Cifrele din decembrie au fost influențate, așa cum s-a petrecut și în Franța sau pe alte piețe, de iminența introducerii țintei de 95 g/km de CO2 pentru flotele companiilor auto, ceea ce le-a determinat să le ceară dealerilor să-și înmatriculeze stocurile pe finalul lui 2019, astfel încât să nu tragă în jos emisiile din 2020.

Piața germană de autoturisme a scăzut în ianuarie cu 7,3%, la 246.300 autoturisme, însă nu toate mărcile au fost afectate de efectul noilor ținte de CO2. Cele mai mari scăderi au fost cele ale Smart, Suzuki, Subaru și Dacia, însă mai mult de jumătate au pierdut clienți față de anul trecut. În volume, Opel și Ford au pierdut cel mai mult, 24,3% și, respectiv, 17,7%, echivalentul a 12.279 de unități și 17.335 unități.
Au existat o serie de mărci care au crescut în ianuarie, cele mai mari fiind BMW, Audi și Mercedes, dar și Citroen, Mitsubishi și Porsche.