Franța continuă să sprijine strategia Renault de a rămâne un producător auto independent cu câteva parteneriate industriale și tehnologice, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, după informațiile din presă privind o fuziune între Stellantis și Renault.
Duminică, publicația italiană Il Messaggero a informat că Guvernul francez, care este cel mai mare acționar la Renault și de asemenea are o participație la Stellantis, analizează o serie de planuri pentru o fuziune a celor două grupuri, scrie Agerpres.

Întrebat de poziția Guvernului față de strategia Renault, sursele au declarat că nu există "nicio modificare".
De la început Executivul a sprijini strategia directorului general al producătorului auto francez, Luca de Meo, de a construi Ampere, divizia Renault de vehicule electrice (EV) din Franța, alături de afacerea istorică a Renault de motoare pe combustie.
Deși recunoaște că Renault are o anvergură mai redusă și mai puține resurse decât rivalele sale, Guvernul sprijină de asemenea eforturile companiei de a-și extinde legăturile dincolo de aliații tradiționali Nissan și Mitsubishi, încheind parteneriate cu Geely, Saudi Aramco, Google și Qualcomm.
Cu o capitalizare de piață care stagnează la aproximativ 10 miliarde de euro (10,7 miliarde de dolari) în pofida îmbunătățirii situației financiare, Renault este deseori citat pe piețele financiare ca o potențială țintă de preluare.
Decizia de săptămâna trecută a producătorului auto francez de a renunța la planurile de a lista Ampere, schimbând strategia din cauza lipsei de apetit pentru vânzările de acțiuni, pe fondul încetinirii cererii pentru EV, a readus în discuție astfel d zvonuri, care au mai fost vehiculate după ce Renault a ieșit în 2022 din Rusia, pe atunci a doua sa mare piață, după Franța.

Președintele Stellantis, John Elkann a dezmințit speculațiile din presă referitoare la o posibilă fuziune cu rivalul Renault.
"Nu există niciun plan în analiză referitor la o fuziune cu alți producători auto", a informat Elkann într-un comunicat, adăugând că grupul este concentrat pe punerea în aplicare a planului său de afaceri pe termen lung. Pe lângă funcția de președinte al Stellantis, John Elkann conduce și Exor, holdingul familiei Agnelli, care este cel mai mare acționar la Stellantis.