INFOGRAFIC România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanțe minime de parcurs până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național

INFOGRAFIC România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanțe minime de parcurs până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național
scris 19 iun 2021

Un studiu realizate la comanda Asociației Constructorilor de Automobile din Europa arată că România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice, în raport cu traficul actual de camioane de cursă lungă și regionale. România ar avea printre cele mai mari distanțe minime de parcurs, până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național.

Introducerea propulsiei electrice pe camioane este un pas extrem de important, cu care am putea spune că suntem contemporani. Costurile bateriilor sunt mai ușor suportate de prețul unui camion, iar economiile făcute de o companie cu ajutorul prețului energiei electrice ar putea echilibra aceste costuri rapid. Rămâne de rezolvat o problemă majoră: stațiile de încărcare, dat fiind faptul că un camion nu poate fi încărcat nici acasă, nici în stațiile pentru autoturisme, care au început să fie tot mai numeroase.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA) a comandat un studiu care să indice locațiile cele mai potrivite pentru viitoarea rețea de stații de încărcare a camioanelor. Studiul, realizat de institutul Fraunhofer ISI, a monitorizat traseele camioanelor, parcurile de camioane pentru transportul pe curse lungi și parcările regionale, din UE, Marea Britanie și alte state din Europa.

„Creșterea pieței de camioane electrice este pregătită să crească în următorii ani. Cu toate astea, infrastructura necesară pentru a încărca aaceste camioane lipsește, astfel că este nevoie să fie implementată în regim de urgență”, a declarat Eric-Mark Huitema, director general ACEA.

Potrivit studiului, amplasarea stațiilor va trebui să țină seama de traseele camioanelor. Au fost analizate peste 30.000 de locații de oprire folosite de camioane în Europa, fiind monitorizate circa 750.000 de opriri individuale a 400.000 de camioane, produse de șapte constructori de camioane. Studiul a arătat că majortatea parcărilor sunt concentrate în zonele industriale și în jurul marilor orașe, cea mai mare concetrație fiind în nordul Italiei, zona Parisului, zona Manchester, Berlin și Frankfurt, dar șe de-a lungul principalelor drumrui europene.

Mai multe de o treime sunt situate în zona autostrăzilor, iar mai mult de un sfert sunt în spații ale companiilor sau în centre logistice, cu numai 1% până la 5% în porturi și terminalul de ferry. După timpul petrecut, sunt două principale categorii care s-au remarcat: cele sub 3 ore (din care 35% între 30 și 60 de minute) și cele peste opt ore.

Dacia a ajuns la 200.000 de Dustere vândute în Germania, 10% din totalul producției de la Mioveni, chiar dacă a pierdut jumătate de clienți în anul pandemiei CITEȘTE ȘI Dacia a ajuns la 200.000 de Dustere vândute în Germania, 10% din totalul producției de la Mioveni, chiar dacă a pierdut jumătate de clienți în anul pandemiei

România

Studiul celor de la Fraunhofer a inclus și România, fiind evidențiate în hărțile bazate pe monitorizări două trasee importante ale camioanelor: Arad – Timișoara – Turnu Severin – Calafat și Oradea – Cluj-Napoca – Sibiu – Pitești – București. Între cele două există traseul Arad – Sibiu, iar parcuri pe traseele mai puțin circulate sunt de-a lungul Moldovei și înspre Constanța.

De asemenea, un punct important este Giurgiu.

România nu este însă reprezentată pe harta centrelor de parcare regionale, pe care majoritare sunt cele din Germania, iar către este sunt evidențiate mai multe stopuri în Ungaria, dar și în Cehia și Slovacia.

Pe baza acestor spații rezultate din studiu, propunerea pentru România este de 50 de stații de încărcare, la egalitate cu Letonia, dar la jumătate față de Finlanda, Portugalia, Luxemburg și Irlanda. Cele mai multe stații sunt propuse pentru Germania, 3.750, urmate de cele din UK, 2.450, și Franța, 1.500. Italia și Olanda sunt propuse cu 900 de stații.

Studiul indică și potențialul distanței pentru stațiile propuse, cu un minim de 1,8 km și un maxim de 5,7 km, în cazul stațiilor din România, unul dintre cele mai lungi distanțe minime de parcurs (în aproape toate țările cu excepția Estoniei, Bulgariei, Greciei și României) distanța minimă ar fi sub 1 km. În medie, camioanele ar trebui să parcurgă între 2 și 5 km, din traseul obișnuit, pentru a ajunge într-una din stațiile de încărcare propuse.

INFOGRAFIC România ar avea nevoie de 50 de stații de încărcare a camioanelor electrice. Printre cele mai mari distanțe minime de parcurs până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național

Întreg raportul poate fi citit AICI

viewscnt
Afla mai multe despre
statii incarcare masini electrice
statii incarcare camioane
acea
camioane electrice