INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV

INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV
scris 28 feb 2021

Green NCAP, un program de testare a automobilelor susținut de celbrul EuroNCAP, în spatele căruia stau cele mai mari asociații și cluburi auto ale țărilor din vestul Europei, dar și mult autorități naționale de transport, a publicat un raport care include performanțele privind emisiile pentru 25 de automobile vândute în Europa. Pentru prima dată, au fost incluse în teste renumitele deja PHEV, automobile hibrid cu încărcare.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

Trei automobile cu propulsie hibridă, benzină – electric, care pot fi încărcate la priză și pot rula pe distanțe mici exclusiv electric, au fost incluse de Green NCAP în testele de emisii, pentru a verifica dacă această tehnologie care devine tot mai populară oferă un nivel scăzut de emisii așa cum este promovată. Au fost testate Kia Niro, Mitsubishi Outlander și Toyota Prius, alături de alte automobile, precum Hyundai NEXO, cu hidrogen, dar și electrica VW ID.3 și 19 mașini cu motorizări clasice, cu combustie.

Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online? CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?

Singura mașină complet electrică testată în acest grup de mașini, VW ID.3, a primit 5 stele pentru emisii, un punctaj logic, date fiind emisiile zero. ID.3 primește și un scor foarte bun la capitolul „eficneța energiei”, care arată consumul de energie raportat la numărul de kilometri. Celălalt vehicul cu emisii zero, dar cu o tehnologie diferită, a fost Hyundai NEXO, alimentat cu hidrogen și propulsat cu tehnologia fuel-cell, care convertește acest gaz în curent electric.

Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională

Avantajul său enorm este autonomia cu mult mai mare decât a oricărui vehicul cu baterii standard, împreună cu sistemul de alimentare, care durează la fel de puțin ca în cazul unei mașini cu benzină. ‚NEXO arată clar uriașul potențial al tehnologiei, dar mașinile fuel-cell vor fi o alegere evidentă pentru cei mai mulți consumatori doar dacă stațiile de hidrogen vor deveni suficiente”, spun cei de la Green NCAP. NEXO a obținut un scor mai mic la eficiență, 7,3, fiind chiar sub unele dintre hibridele testate.

INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV

Dintre mașinile cu propulsie PHEV, cel mai bun rezultat a fost obținut de Toyota Prius, un pionier al propulsiilor alternative care astăzi dovedește cât de mult a avansat industria din acest punct de vedere. Cu 4 stele, Prius are o notă mediocră la emisii poluante, o notă foarte bună la emisii de CO2 și una peste medie la eficiența energetică. La rândul său, Kia Niro (3 stele ½) a primit o notă foarte slabă la emisiile poluante (4,9), cu o notă bună la eficiență și o notă medie la CO2.

Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021 CITEȘTE ȘI Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021

Pe locul 5 în clasamentul acestei serii de teste s-a clasat în mod surprinzător un motor diesel, acest scor dovedind ceea ce spun de multă vreme constructorii auto: motoarele cu motorină nu și-au spus ultimul cuvânt, chiar dacă societatea le elimină înainte de a deveni inutile. Este vorba despre Skoda Octavia și motorul 2.0 TDI, care primesc 3 stele ½, cu o notă de 6,7 în privința emisiilor poluante (mult mai bine decât motoare hibrid pe benzină!), un scor exemplar la eficiență (7,7), fiind însă penalizată la emisiile de gaze de seră (CO2), unde a primit doar 4,6 puncte. Scoruri bune au mai primit (peste 3 stele) Toyota Yaris 1.5 hibrid, VW Golf 1.5 TSI și Audi A3 cu același motor, Citreon C3, cu 1.2 Puretech, Seat Leon 2.0 TDI și Skoda Fabia TSI. Acesta din urmă este o altă palmă dată autorităților de reglementare și arată că nu întotdeauna un motor de mic litraj este și nepoluant: nota 6 la noxe, 6,5 la eficiența energetică și 5 la emisii CO2.

VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică

De la Dacia, inginerii Green NCAP au testat Sandero SCE 75 Acces (1 litru), cel mai mic motor din oferta producătorului și, teoretic, cel mai puțin poluant. Și acesta a dovedit în teste că generează noxe suficiente, primind nota 4, în timp ce eficiența energetică a fost puțin mai bună, 5,7, iar emisiile de CO2 de nota 4,9 din 10. Testul nu este însă relevant, deoarece a fost făcut cu vechile motoare și vechea generație a acestui model.

Top 10 cele mai puțin poluante mașini testate de Green NCAP

INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV

„Tehnologia PHEV este în prezent favorizată de producători în încercarea de a reduce amprenta de carbon și de a îndeplini noile reglementări privind emisiile. Prezentate ca oferind „ce e mai bun din ambele lumi” – emisii eco ale propulsiei cu baterii, dar cu autonomia unui vehciul cu combustie – testele Green NCAP au arătat că, și dacă sunt încărcate optim, nu toate mașinile plug-in hybrid sunt la fel. Toyota Prius a impresionat cu un rating de 4 stele, depășind toate mașinile cu excepția celor electrice și cu hidrogen. Kia Niro a fost aproape, cu 3 stele ½, însă Mitsubishi Outlander a primit doar 2 stele, mai puțin decât ultimele mașini Euro 6 cu benzină sau diesel”, a declarat Niels Jacobsen, președinte EuroNCAP.

INFOGRAFICE Dacia Sandero revine în topul european direct pe locul 3 CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Dacia Sandero revine în topul european direct pe locul 3

Reprezentanții Green NCAP mai subliniază faptul că europenii au nevoie să fie informați despre imapctul asupra mediului pe care îl au mașinile pe care le cumpără, iar în acest context informațiile depsre tehnologia PHEV trebuie să fie mai clare. „Aceste rezultate arată că un autovehicul mare, greu, cu o autonomie electrică limitată nu va oferi niciun beneficiu în fața unui vehicul convențional”, se mai arată în explicațiile Green NCAP, cu referire la cel de-al treilea vehciul PHEV testat, Mitsubihi Outlander, care a scos note foarte slabe, care au plasat mașina pe locul 21 din 25, cu doar 2 stele.

Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de stat CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de stat

Modelul japonez a primit doar 0,6 puncte la emisii de CO2, cu un consum foarte mare, care s-a reflectat și la eficiența energetică.

INFOGRAFIC Testele EuroNCAP, varianta „pe emisii”: Dacia Sandero mai puțin poluantă decât Mitsubishi Outlander PHEV

Cei de la Green NCAP mai subliniază faptul că mașinile PHEV, chiar și cele performante, precum Toyota PRius, sunt dependente de o încărcare realizată la timp, în caz contrar performanțele lor energetice fiind anulate.

Testele Green NCAP sunt sponsorizate de Uniunea Europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
teste emisii
green ncap
emisii phev
emisii hibrid
emisii dacia sandero
diesel nepoluant