Vânzările Dacia la nivel global. Sandero Stepway, best-seller. Modele dispărute din gamă

Vânzările Dacia la nivel global. Sandero Stepway, best-seller. Modele dispărute din gamă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 ian 2023

Dacia a reușit să obțină anul trecut o creștere a vânzărilor de aproape 7 procente, potrivit primelor date oficiale analizate de Profit.ro. În Europa, creșterea Dacia a fost și mai mare, aici fiind și principala piață a mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Marca Dacia a vândut la nivel global 573.800 autoturisme, o valoare mai mare cu 6,8% față de anul anterior, performanța fiind cu atât mai mare cu cât a fost obținută într-un an dificil, în care cele mai multe mărci auto au înregistrat scăderi ale vânzărilor, pe fondul crizei de semiconductori.

FOTO Centura Capitalei: Pasarelă de pietoni către nicăieri CITEȘTE ȘI FOTO Centura Capitalei: Pasarelă de pietoni către nicăieri

Chiar și așa, volumul vândut de Dacia în toată lumea este mai mic decât cel înregistrat în 2019, când marca a înregistrat recordul istoric de vânzări, cu 736.570 de autoturisme livrate. Din cele aproape 574.000 de autoturisme, cele mai multe au fost vândute în Europa, principala piață a Dacia, cu 483.000 de unități, un plus de peste 64.000 de autoturisme față de anul anterior, respectiv 15,3%.

Este de remarcat și faptul că mai mult de jumătate din mașinile pe care le-a vândut Dacia, 314.000, adică aproximativ 55%, au fost fabricate în România, restul fiind produse în Maroc (aproximativ 200.000) și, circa 8 procente, în China. La Mioveni au fost fabricate modelele Duster, Sandero Stepway, Logan și Jogger.

Sandero Stepway, best-seller Dacia

Cele mai vândute modele ale mărcii Dacia, în 2022, au fost Sandero, cu aproape 225.000 de unități, urmat de Duster, cu 194.000 de unități. La mare distanță de cele două s-a aflat Jogger, care devine astfel al treilea cel mai vândut model al mărcii, cu 56.600 unități, ir pe locul patru s-a situat Spring, cu 49.000 de unități.

VIDEO Toyota Motor a prezentat versiuni cu emisii zero ale gamei sale de automobile sport din anii 1980 CITEȘTE ȘI VIDEO Toyota Motor a prezentat versiuni cu emisii zero ale gamei sale de automobile sport din anii 1980

În Europa, modelele au înregistrat cele mai mari volume, așa cum era de așteptat: Sandero – 203.000 unități, Duster – 155.000 unități, Jogger, 55.600 unități, și Spring – 49.000 de unități.

Modele dispărute din gamă

Față de 2019, Dacia a pierdut aproape toate vânzările de vehicule utilitare, deoarece nu mai are în gamă niciun model dedicat acestui segment. Dacă în 2019 Dacia vindea 46.000 de LCV-uri, atât cu modelul Dokker, cât și cu versiuni ale celorlalte modele, acum vânzările de LCV abia dacă au depășit 4.000 de unități.

În plus, modelul Dokker a vândut alte aproape 50.000 de unități ca autoturisme, ceea ce înseamnă că peste 90.000 de unități au dispărut din vânzările Dacia și nu vor mai reveni pe aceste segmente. De asemenea, au dispărut alte modele din gamă, pe toate sau pe cele mai multe piețe: Logan (75.000 de unități în 2019) nu se mai vinde în Europa, cu excepția României (a vândut13.000 unități în 2022), iar Logan MCV a fost eliminat complet din gamă, chiar dacă avea o pondere majoritară în vânzările acestui model. La fel și Lodgy (36.000 de unități în 2019), care a fost înlocuit de Jogger.

Dacia a depășit Ford, Fiat, Citroen și Opel pe piața europeană. România, a patra cea mai mare creștere din UE CITEȘTE ȘI Dacia a depășit Ford, Fiat, Citroen și Opel pe piața europeană. România, a patra cea mai mare creștere din UE

Renault Group, scădere de 6 procente

Cu ajutorul mărcii Dacia, dar și al modelelor Global Acces pe care Renault le vinde sub propriul brand, Renault Group și-a limitat scăderea din anul 2022 la -5,9%, cu un volum total livrat de 2,05 milioane de unități, cu peste 120.000 mai puține decât în anul anterior (fără Rusia), respectiv, o scădere de 24%, dacă luăm în calcul și cele circa 500.000 de autoturisme de pe piața din Rusia, din 2021. Singura piață pe care grupul a înregistrat creștere a fost America de Sud, cu un plus de 7,9%, respectiv 283.200 unități.

Cota de piață a grupului Renault a scăzut la nivel global cu 0,2 puncte procentuale, la 2,5%, din care aproape 0,8% este cota Dacia. Marca Renault a reușit să vândă în 2022 1,4 milioane de autovehicule, o scădere de 9,4%, fără a lua în calcul vânzările din Rusia, care ar fi urcat scăderea la peste 16%. 

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari globale dacia
rezultate dacia 2022
cele mai vandute modele dacia în lume
vanzari sandero
vanzari spring