Inspectoratul pentru Situații de Urgență a inițiat controale la metrou. Care este cea mai periculoasă stație

Inspectoratul pentru Situații de Urgență a inițiat controale la metrou. Care este cea mai periculoasă stație
scris 7 nov 2016

Pompierii de la ISU București fac, luni dimineață, controale simultane în toate stațiile de metrou din Capitală și verifică modul în care se face evacuarea, dacă există personal și dacă există dotări pentru stingerea incendiilor până la intervenția pompierilor militari.

„ISU Bucuresti-Ilfov efectuează în această dimineață recunoașteri și controale inopinate pentru prevenirea situațiilor de urgență, simultan, la toate stațiile de metrou. Pe timpul verificărilor se urmărește modul de  respectare a normelor de apărare împotriva incendiilor, modul de realizare a accesului călătorilor la căile de evacuare, existența personalului care dirijează fluxul de călători pe direcțiile de evacuare, asigurarea dotării cu mijloace de stingere a incendiilor, asigurarea accesului autospecialelor pentru intervenție în situații de urgență”, arată căpitanul Daniel Vasile, purtătorul de cuvânt al ISU București, scrie News.ro.

La controale participă pompieri militari de la ISU București-Ilfov, din cadrul structurilor de prevenire a incendiilor și de intervenție.

În cadrul controlului se va verifica și facă Metrorex a remediat deficiențele constatate la controalele anterioare.

În luna mai, ISU București anunța că au fost aplicate 11 amenzi, dintre care șapte avertismente și patru amenzi în cuantum de 8.000 de lei.

Wizz Air extinde zborurile din Craiova și Suceava CITEȘTE ȘI Wizz Air extinde zborurile din Craiova și Suceava

Atunci, pompierii au descoperit o serie de nereguli, printre care îngreunarea evacuării persoanelor din cauza modificărilor la sistemul de trecere cu turnicheți, amplasarea, în anumite zone, a unor spații comerciale, vitrine, lifturi, uși de evacuare blocate cu zăvoare, iar la unele uși, sensul de deschidere se făcea în sens invers evacuării.

Pompierii au descoperit la controalele din prima parte a anului și faptul că evacuările nu erau marcate, iar iluminatul de siguranță nu funcționa corespunzător pentru o situație de urgență. Au fost găsite nereguli și la tablourile electrice ale scărilor rulante care nu erau marcate astfel încât zona să fie evitată. Pompierii au descoperit, la multe dintre instalațiile electrice ale metroului, improvizații, contacte imperfecte la conexiuni și legături și conductori străpunși fără să mai fie izolați.

Recent a fost arătat că nicio stație, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizație a ISU, pentru protecția la incendiu. Circa 600.000 de călători circulă zilnic cu metroul, iar, în caz de incendiu, în unele stații, hidranții sunt încuiați, cu geamuri din material imposibil de spart fără un ciocan, inexistent la fața locului.

Una dintre neregulile cele mai grave, găsită atunci și de reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență, a fost inexistența ușilor de evacuare sau ușile închise, cum este cea de la stația Republica, în cazul unui incendiu, de exemplu, conform știrile protv.ro

Metrorex a precizat atunci, printre alte clarificări, că majoritatea stațiilor de metrou au fost construite și puse în funcțiune înainte de 1990, când nu era necesar avizul ISU, și că extisă 31 de autorizații și 4 avize pentru stingerea incendiilor (PSI), Metrorex pregătind expertizarea tuturor stațiilor de metrou, în funcție de banii alocați de la buget.

Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență a inițiat controale la metrou. Care este cea mai periculoasă stație

viewscnt
Afla mai multe despre
isu
metrou