Investigația asupra fuziunii PSA - FCA de la Comisia Europeană - suspendată

Investigația asupra fuziunii PSA - FCA de la Comisia Europeană - suspendată
scris 24 iul 2020

Reprezentanții Comisiei Europene care investighează dosarul de fuziune dintre Peugeot SA și Fiat Chrysler NV (PSA/FCA) au anunțat că au suspendat procedura de analiză, deoarece părțile nu au furnizat datele solicitate.

Procedura de investigare a fuziunii dintre PSA și FCA, aflată la comisia de concurență a Uniunii Europene, a fost suspendată fără termen, până când părțile vor transmite informațiile solicitate de comisie. Termenul limită de finalizare a investigației fusese amânat la începutul lunii iulie cu 15 zile, tocmai pentru a oferi timp celor două companii care au notificat intenția de fuziune să furnizeze informații despre piețele pentru care se face investigația. Data anunțată era 13 noiembrie, însă aceasta se va prelungi automat cu numărul de zile de întârziere cauzată de nedepunerea actelor. Cele două companii anunțaseră că vor să obțină toate aprobările necesare, astfel încât să poată închide tranzacția în primul trimestru al lui 2021.

Urmărește-ne și pe Google News

După notificarea inițială din iunie, Comisia Europeană a anunțat că a trecut într-o fază a doua a investigației, una mai profundă, deoarece existau temeri ca tranzacția să afecteze concurența în nu mai puțin de 14 state ale UE, unde cele două companii își desfășoară activitatea. Comisia a precizat că în Belgia, Croația, Cehia, Franța, Grecia, Ungariaa, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, și Marea Britanie, FCA și PSA au poziții dominante, iar fuziunea lor ar elimina orice concurență pe segmentul de vehicule comerciale ușoare.

Reprezentanții PSA Group și FCA au anunțat numele noii companii, între timp, STELLANTIS, și au spus că nimic nu s-a schimbat în planul de fuziune. Fuziunea FCA - PSA a primit deja aprobare de la autoritățile de concurență de pe toate piețele importante ale lumii pe care cele două companii își desfășoară activitatea, inclusiv SUA, Rusia și China.

VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție

Anul trecut, cele două companii au vândut 1,12 milioane de vehicule comerciale ușoare în întreaga lume, cumulând 13% din totalul vânzărilor de astfel de mașini. Procentul depășește cota pe care o deține General Motors, actualul lider al acestui segment, cu 11%. Numai că, pe anumite piețe, cotele sunt și mai mari. În Europa, PSA deține 25% din piața de vehicule comerciale, iar Fiat are alte 9 procente din această piață. Cumulate, vânzările lor ar urca la 34%, o valoare care se apropie foarte mult de cota de 40% considerată de specialiști periculoasă din punct de vedere concurențial. Mai mult, în Franța, unde PSA are o cotă foarte mare din piața de LCV-uri, 35%, cele două ar cumula 43% din totalul pieței, iar în Italia, țara de origine a Fiat, cele două vor avea aproape 48% cotă.

Soluțiile pe care Comsiia Europeană le propune în astfel de situații sunt cele care vizează îndepărtarea motivului de încălcare a legislației antitrust, respectiv închiderea sau vânzarea uneia dintre firmele ce fac obiectul fuziunii, pe piața respectivă.

Anterior, Carlos Tavares, CEO-ul PSA și viitor șef al noii companii, a declarat că este gata să execute orice îi vor cere comisiile. „Orice va trebui să discutăm sau să modificăm, o vom face”.

PSA și FCA vor avea în zona Uniunii Europene o cotă de piață totală de 23%, pe baza vânzărilor din 2019 ale tuturor mărcilor, apropiindu-se de VW Group. Pe întreaga piață regională, UE + EFTA + Turcia, PSA + FCA a depășit în 2019 liderul actual al pieței, VW Group, cu 4,25 milioane de vehicule vândute, față de 4,24 milioane.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat