Comisia Europeană a anunțat un set de propuneri care include renunțarea la interdicția de facto privind vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă din 2035, o decizie care a divizat puternic industria auto.
”Nu există niciuna dintre măsurile urgente necesare pentru a readuce sectorul auto european pe creștere”, a spus Filosa.
”Fără creștere, devine foarte dificil să te gândești la investiții suplimentare”, a adăugat el, potrivit News.ro.
Șeful Stellantis a avertizat că, în lipsa unor investiții noi, va fi greu de construit un lanț de aprovizionare rezilient, esențial pentru locurile de muncă din Europa, prosperitatea economică și securitatea continentului.
Într-un comunicat oficial publicat după anunțarea propunerilor europene, Stellantis a transmis că pachetul UE nu abordează provocări-cheie ale industriei, printre care lipsa unei foi de parcurs clare pentru vehiculele comerciale ușoare și insuficienta flexibilitate privind țintele de emisii stabilite pentru 2030 în cazul autoturismelor.
Declarațiile vin într-un moment de presiune tot mai mare asupra producătorilor auto europeni, confruntați simultan cu tranziția costisitoare către electrificare, concurența companiilor chineze și incertitudinile legate de politicile industriale și de mediu ale Uniunii Europene.
















