Jaguar Land Rover a dat în judecată un producător chinez pentru că ar fi copiat designul Evoque

Jaguar Land Rover a dat în judecată un producător chinez pentru că ar fi copiat designul Evoque
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 4 iun 2016

Jaguar Land Rover a dat în judecată producătorul auto Jiangling Motor, din China, pe care îl acuză că ar fi copiat designul modelului Evoque, unul dintre cele mai premiate SUV-uri ale companiei din Marea Britanie, potrivit unor surse familiare cu situația.  O eventuală victorie a britanicilor ar putea da startul unui șir întreg de procese similare, în condițiile în care China este cea mai mare piață auto din lume, dar și cel mai mare furnizor de produse contrafăcute.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Procesul intentat de Jaguar Land Rover, companie deținută de indienii de la Tata Motors, vizează modelul Landwind X7 produs de Jiangling, ale cărui elemente de design ar fi fost copiate după cele ale Range Rover Evoque, primul model din portofoliul JLR fabricat în China, au spus pentru Reuters sursele menționate. Evoque "made in China" a fost lansat pe piață în 2015.

Jiangling a dezvăluit o nouă generație a SUV-ului Landwind X7 în noiembrie 2014. Modelul este o copie aproape fidelă a unei versiuni anterioare a Evoque, model importat pe atunci din Anglia și pe care chinezii îl puteau achiziționa la un preț de circa trei ori mai mare comparativ cu Landwind X7.

Cele două SUV-uri prezintă câteva diferențe de design, însă sunt minore și pot fi eliminate cu ajutorului numeroaselor kit-uri ce permit instalarea componentelor echivalente produse de JLR, inclusiv a grilei și a însemnelor Range Rover. Un astfel de kit costă în jur de 128 yuani (puțin peste 19 dolari).

Peste 40% din vânzările online în China sunt bunuri contrafăcute CITEȘTE ȘI Peste 40% din vânzările online în China sunt bunuri contrafăcute

China este cel mai mare producător de bunuri contrafăcute la nivel mondial. Statul asiatic furnizează peste două treimi din bunurile piratate vândute anual, a căror valoare a fost estimată de OECD la aproape 500 miliarde de dolari.

Deși produsele contrafăcute dau mari bătăi de cap companiilor străine prezente pe piața auto din China, acestea inițiază rareori acțiuni legale împotriva imitatorilor, în principal din cauza șanselor mici de a câștiga un proces cu o firmă chineză.

O eventuală victorie a unui jucător de talia JLR i-ar putea determina și pe alți producători să declanșeze acțiuni similare, forțând o accelerare a luptei împotriva pirateriei la nivel național, este de părere Chen Jihong, avocat la firma Zhong Lun din Beijing.

Un purtător de cuvânt al JLR a confirmat pentru Reuters că Jiangling a primit o înștiințare de la un tribunal din districtul de est Chaoyang, Beijing, privind "un proces intentat recent în legătură cu drepturile de proprietate intelectuală și competiția neloială".

Reprezentantul producătorului britanic nu a dorit să dea mai multe detalii, însă a precizat că, în Brazilia, Jiangling a primit deja un ordin judecătoresc prin care i se interzice vânzarea Landwind X7.

viewscnt
Afla mai multe despre
jaguar land rover
evoque
jiangling motor
china
proces