LISTA Cele mai vândute SUV-uri în Europa, în prima jumătate de an. Unde se află Dacia Duster și Ford Puma

LISTA Cele mai vândute SUV-uri în Europa, în prima jumătate de an. Unde se află Dacia Duster și Ford Puma
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 aug 2024

Sport Utility Vehicles sau SUV-urile au fost și în prima jumătate de an din 2024 cea mai vândută categorie de automobile și nu există semnale că această tendință s-ar putea modifica prea curând, relevă datele analizate de Profit.ro. Chiar și așa, nu toate subsegmentele de SUV-uri, de la cele mai mici, până la cele mai luxoase, au crescut față de anul trecut. Cele mai căutate SUV-uri în această primă jumătate de an au continuat să fie cele accesibile, din care fac parte și cele două modele produse în România, au rămas și cele mai populare.

Primele șase luni ale anului au adus 3,5 milioane de SUV-uri noi pe șoselele din Europa, potrivit datelor consultate de Profit.ro privind înmatriculările în țările UE. Volumul este mai mare cu aproape 2 procente față de anul trecut, dar creșterea nu s-a distribuit uniform pe cele opt segmente de SUV-uri existente pe piața europeană.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Un avion cu 62 de oameni la bord s-a prăbușit CITEȘTE ȘI VIDEO Un avion cu 62 de oameni la bord s-a prăbușit

O primă trăsătură a celor șase luni, din punctul de vedere al SUV-urilor, este legată de evoluția vânzărilor de SUV-uri premium, care în cea mai mare parte au scăzut. Au scăzut și cele compacte, cu un procent mic, cel mai probabil din cauza creșterii prețurilor acestora, clienții îndreptându-se înspre segmentul B-SUV, mai accesibil sau, după caz, în cel al SUV-urilor medii. Dar o scădere semnificativă a fost în clasa E-SUV, acolo unde aproape toate modelele au pierdut clienți raportat la anul anterior. De asemenea, a scăzut segmentul premium D-SUV, din cauza unora dintre modelele aflate în acest segment.

Un al doilea detaliu din acest an este legată de Tesla Model Y, care nu mai este cel mai vândut SUV din Europa. Odată cu declinul vânzărilor de mașini electrice, prima poziție a fost preluată de un automobil cu motoare cu combustie.

VIDEO Răspândirea și popularizarea vehiculelor autonome de tip robo-taxi în China amenință locurile de muncă ale șoferilor din întreaga țară și ridică îngrijorări serioase privind siguranța rutieră CITEȘTE ȘI VIDEO Răspândirea și popularizarea vehiculelor autonome de tip robo-taxi în China amenință locurile de muncă ale șoferilor din întreaga țară și ridică îngrijorări serioase privind siguranța rutieră

În fine, a treia caracteristică a pieței de SUV-uri este că segmentul cel mai vândut a rămas B-SUV, care a înregistrat din nou peste 1,2 milioane de unități înmatriculate în Europa, fiind reprezentat de mai multe modele extrem de populare. Liderul segmentului este VW T-Roc, iar în primele cinci locuri se găsesc și Dacia Duster și Ford Puma, SUV-urile fabricate în România. Practic, toate cele 10 cele mai vândute modele din acest segment se regăsesc și în Top 30 al celor mai vândute SUV-uri din Europa, în generale în prima parte a clasamentului.

Al doilea cel mai vândut segment a fost C-SUV, compactele care, chiar dacă au înregistrat o scădere ușoară, rămân și ele foarte populare cu peste un milion de unități. Dacă menționăm primele trei cele mai vândute modele din acest segment înțelegem imediat de ce sunt căutate: VW Tiguan, Kia Sportage și Nissan Qashqai.

China a atins o treime din vânzările de mașini ale lumii și caută „o nouă etapă strategică” cu fuziuni și achiziții CITEȘTE ȘI China a atins o treime din vânzările de mașini ale lumii și caută „o nouă etapă strategică” cu fuziuni și achiziții

În fine, al treilea segment după volumul vândut este cel al SUV-urilor premium compacte (388.400 unități), adică cel în care se găsesc cele mai mici 4x4 premium: Volvo XC40, BMW X1, Mercedes GLA și așa mai departe, mașini pe care clienții le aleg nu doar pentru performanțe, ci și pentru prestigiul brandurilor lor.

Segmentele următoare de SUV-uri se clasează, mai departe, după numărul de exemplare vândute: D-SUV (334.200 unități), adică segmentul în care se află atât Tesla Model Y, cât și Toyota RAV4, Skoda Kodiaw sau Nissan X-Trail, apoi Premium D-SUV (276.600 unități), cel în care se găsesc Volvo XC60, Mercedes GLC și BMW X3, urmat de Premium E-SUV (178.100 unități), cele mai elegante SUV-uri de pe piață, de exemplu BMW X5, Mercedes GLE sau Porsche Cayenne, iar pe ultimul loc sunt E-SUV-urile non-premium (56.400 unități), un segment care se contractă tot mai mult, fiind dominat de Peugeot 5008, Kia Sorento și VW Touareg.

Dacia a cucerit Italia, la un pas să depășească Toyota CITEȘTE ȘI Dacia a cucerit Italia, la un pas să depășească Toyota

Separat de aceste segmente, mai există pe piață câteva SUV-uri sport care ar fi cu greu încadrate în vreuna dintre categorii: Lamborghini Urus, Ferrari Purosangue, Bantley Bentayga sau BMW XM, care au vândut împreună mai puțin de 10.000 de unități.

Top 30 cele mai vândute SUV-uri

Liderul segmentului B-SUV este și cel mai vândut SUV în Europa, în această primă jumătate de an. VW-T-Roc are peste 100.000 de unități vândute, în creștere ușoară cu aproape 2 procente și depășește astfel Tesla Model Y, aflat pe locul al doilea, în scădere cu peste 25 de procente. Pe locul 3 se află Toyota Yaris Cross, un nou produs de succes al japonezilor, care au știut exact ce fac atunci când au decis să dezvolte și să vândă acest model în Europa.

Pe următoarele locuri, în primele 10 SUV-uri, găsim Peugeot 2008, un model cu un design apreciat de europeni, care a reușit să depășească un al doilea SUV popular al VW, Tiguan.

VIDEO Turcii au adus prima foreză de mare capacitate la autostrada Sibiu – Pitești CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii au adus prima foreză de mare capacitate la autostrada Sibiu – Pitești

Pe locul 6 s-a clasat Dacia Duster, care la jumătatea anului nu înregistra încă înmatriculări cu a treia generație a sa, dar reușea să genereze o creștere de peste 2 procente. După Kia Sportage (locul 7) se află și Ford Puma, produsul foarte reușit al uzinei din Craiova, care a avut o creștere bună, de 8,4%, în primele șase luni. Faptul că a depășit următoarele două modele, celebre de altfel, Nissan Qashqai și Hyundai Tucson, arată cât de apreciat este de europeni.

Următoarele 10 SUV-uri din Top 30 sunt la fel de cunoscute, chiar dacă înregistrează volume mai mici. Începând cu Renault Captur, micul SUV al francezilor, care poate fi considerat un pionier al segmentului din care face parte, și continuând cu VW T-Cross, Toyota CH-R sau Volvo XC40, aici găsim în general mașini mai scumpe, care își văd astfel limitate vânzările pe criterii de accesibilitate.

Dacia are o nouă creștere în Germania, deși cea mai mare piață din Europa a intrat în declin CITEȘTE ȘI Dacia are o nouă creștere în Germania, deși cea mai mare piață din Europa a intrat în declin

Ultimele 10 modele aflate în Top 30 sunt în marea lor majoritate mari, din clasele superioare, unde prețul devine deja o piedică serioasă pentru majoritatea clienților. Chiar și Skoda Karoq poate fi considerat scump pentru poziția sa în piață, așa cum sunt și Peugeot 3008 sau Toyota RAV4, ca să nu mai vorbim despre modelel Volvo XC60, Mercedes GLC sau BMW X3. Desigur, unele dintre SUV-urile mai puțin vândute au și alte argumente decât cel al prețului, dar pentru fiecare există clienții care apreciază una sau alta dintre caracteristici.

Ar mai fi de făcut o observație: SUV-urile nu garantează o tracțiune integrală, astfel că nici măcar în primele 10 cele mai vândute nu toate modelele oferă această opțiune. Aesta este, din acest motiv, un argument în plus pentru unele dintre cele mai aprieciate SUV-uri, liderul pieței VW T-Roc sau Dacia Duster.

LISTA Cele mai vândute SUV-uri în Europa, în prima jumătate de an. Unde se află Dacia Duster și Ford Puma

viewscnt
Afla mai multe despre
cele mai vandute suv-uri europa
top 30 suv-uri