Maersk: Creșterea costurilor de expediere a mărfurilor nu se va atenua pe termen scurt

Maersk: Creșterea costurilor de expediere a mărfurilor nu se va atenua pe termen scurt
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 iun 2022

A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, a avertizat că de la începutul pandemiei costurile de expediere a mărfurilor au urcat cu 25 - 30%, din cauza presiunilor inflaționiste, apreciind că este puțin probabil ca această creștere să se atenueze pe termen scurt, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Maersk este considerat un indicator al comerțului global deoarece transportă mărfuri pentru retaileri și companii importante, de la Walmart la Nike și Unilever, scrie Agerpres.

BMW investește încă 2,24 miliarde de dolari în China CITEȘTE ȘI BMW investește încă 2,24 miliarde de dolari în China

Costurile mai ridicate din lanțurile de aprovizionare au afectat industria de retail și cea de bunuri ambalate, de la începutul pandemiei, în special în ultimul an când economiile au început să se redreseze, fiind frecvente congestiile din porturile importante, unde se descarcă containere cu o multitudine de produse.

"Cred că și în următorii ani ne vom confrunta cu o inflație mai ridicată. Domeniul logistic necesită multă energie și forță de muncă, iar acestea sunt două segmente ale economiei care se confruntă cu presiuni inflaționiste semnificative", a afirmat Vincent Clerc, director în cadrul Maersk, într-un interviu acordat în timpul unei conferințe care se desfășoară în Dublin.

Deși congestia nu mai este atât de semnificativă în unele păți ale lumii, devine mai accentuată în altele, de exemplu pe costa de est a SUA și în Europa de Nord, a adăugat Clerc.

"Vorbim aici despre disponibilitatea de șoferi de camioane, de capacitatea disponibilă pentru mutarea mărfurilor prin infrastructura terestră". De la începutul "tensiunilor comerciale" cu China, companiile globale și-au redus din ce în ce mai mult proporția materialelor și a bunurilor pe care le exportă din această țară, sperând să-și diversifice activitatea, a declarat oficialul Maersk.

Acesta a concluzionat: "Cu certitudine vedem o tendință spre diversificarea distribuției și scăderea dependenței de una sau două zone specifice".

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
transport naval