Marea rechemare Tesla, pentru sistemul Autopilot, nu este valabilă în Europa

Marea rechemare Tesla, pentru sistemul Autopilot, nu este valabilă în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 dec 2023

Una dintre autoritățile europene de transport a anunțat că rechemarea impusă de NHTSA, din SUA, companiei Tesla, pentru nu mai puțin de 2 milioane de autoturisme, nu are efect în Europa. Mașinile vândute pe piața de aici nu dispun de tehnologia din SUA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tesla nu trebuie să intervină asupra sistemului Autopilot din Europa, unde a vândut deja câteva sute de mii de automobile, chiar dacă în SUA NHTSA, autoritatea federală de transport, a impus o rechemare pentru 2 milioane de vehicule Tesla. Acestea a fost considerate de instituția americană neconforme cu legislația și cu descrierea tehnică, astfel că producătorul american trebuie să modifice sistemul pentru a se conforma deciziilor NHTSA.

VIDEO Când ar putea călătorii să circule cu primul tren electric de la Alstom ajuns în România CITEȘTE ȘI VIDEO Când ar putea călătorii să circule cu primul tren electric de la Alstom ajuns în România

În Europa, în schimb, Tesla nu trebuie să facă nimic, pentru simplul motiv că Autopilot, funcția de asistență a șoferului, nu are aceiași parametri ca în SUA.

Autoritățile din Olanda au anunțat că Tesla nu intenționează să aplice rechemarea în Europa, deoarece între sistemul Autopilot din SUA și cel din Europa sunt diferențe. Angajații autorității olandeze pentru transporturi au explicat să au contactat Tesla care le-a explicat de ce nu este cazul să inițieze rechemarea în Europa.

Diferențele constau exact în punctele esențiale criticate de NHTSA, adică în funcționalități care depășesc nivelul 2 de autonomie, adică cel mai redus, dacă șoferii le utilizează abuziv. Un exemplu amintit de olandezi este monitorizarea șoferului și avertizările pe care sistemul le face când utilizarea depășește limitele autorizate. Pentru nivelul 2 de autonomie (Level 2 SAE), șoferul trebuie să păstreze mâinile pe volan, chiar dacă mașina asistă șoferul în menținerea benzii sau în păstrarea atenției la drum. Concret, la un vehicul autorizat în Europa pentru nivelul 2, mașina trebuie să avertizeze sonor dacă șoferul ia mâinile de pe volan, pentru că acest lucru nu este permis.

Renault deschide comenzile pentru Scenic electric. Cât costă pe piața din România CITEȘTE ȘI Renault deschide comenzile pentru Scenic electric. Cât costă pe piața din România

În SUA, mașina nu emite aceste avertismente, iar acest lucru a permis șoferilor de Tesla să abuzeze de funcții și, în multe cazuri, să genereze accidente. Acesta este motivul pentru care NHTSA a precizat în cererea de rechemare a celor 2 milioane de mașini că sistemul Autopilot de la Tesla poate oferi șoferului „posibilități inadecvate de utilizare”. Rechemarea celor 2 milioane de mașini va include sisteme de alertă și limitări ale utilizării sistemelor de asistență.

Deocamdată, atât în SUA, cât și în Europa, singurul sistem de asistență care oferă autonomie Level 3 este Driver Pilot, de la Mercedes, oferit în acest moment pe S Class.

Nici măcar sistemul Full Self Driving, oferit opțional pe mașinile Tesla, nu este autorizat pentru Nivelul 3 de autonomie și trebuie să livreze alerte pentru orice tip de utilizare neconformă cu standardele.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla model y
model 3
autopilot
rechemare tesla