Mașinile închiriate trăiesc palpitant: unii clienți uită în interior șosete sau ceasuri Rolex, alții se îndrăgostesc de autoturism

Mașinile închiriate trăiesc palpitant: unii clienți uită în interior șosete sau ceasuri Rolex, alții se îndrăgostesc de autoturism
scris 19 iul 2016

În miezul verii, în vârf de sezon, în România, mașinile închiriate au o viață palpitantă. Unii clienți le predau firmelor de rent-a-car uitând în interior șosete, bani sau ceasuri Rolex. Sunt și unii care uită că mașina nu este a lor, se îndrăgostesc de autoturism și prelungesc perioada de închiriere de la o săptămână la alta.

Printre clienții de bază ai firmelor de rent-a-car sunt, odată ce începe sezonul estival, românii care lucrează în străinătate și se întorc pentru vacanțe sau vizite la rude. Cei mai mulți dintre ei închiriază mașini medii, așa cum au în țările de unde vin, și pleacă în vacanță cu acestea sau se duc la țară, la părinți.

Există, însă, după cum spun reprezentanții firmelor de închirieri, o categorie de români veniți din străinătate care închiriază mașini premium, în general BMW, Mercedes și Audi, pe care le spală și le îngrijesc exagerat. "Aceștia sunt din categoria celor care vor ca oamenii să creadă, atunci când se întorc în locurile lor de origine sau merg în vacanțe cu prietenii, că mașinile sunt ale lor și că acolo unde locuiesc acum, în străinătate, o duc foarte bine", explică Alexandru Caragață, directorul firmei de rent-a-car Emerald Automobile.

Moldovenii și israelienii cresc afacerile firmelor de închirieri auto în Săptămâna Mare CITEȘTE ȘI Moldovenii și israelienii cresc afacerile firmelor de închirieri auto în Săptămâna Mare

Românii care vin din străinătate au două tipuri de comportament: cei mai mulți iau mașini medii și se poartă normal, se duc cu autoturismele la țară și stau acolo. Cei care închiriază automobile premium le spală, le perie, le ceruiesc și le îngrijesc ca și cum ar fi ale lor. "Încearcă să pară, când se întorc în locurile natale, că e mașina lor și se poartă excelent cu ea, ca lumea să vadă ce bine au ajuns", povestește Caragață.

El a remarcat la acest gen de clienți că acoperă cu bandă adezivă suportul pe care stă numărul mașinii și care, în general, este personalizat la firmele de închirieri. Astfel, nu se mai observă atât de ușor că mașina a fost închiriată. Problema este că. atunci când predau mașinile, cei mai mulți dintre ei uită să scoată banda de pe suporturile numerelor.

Nu doar românii plecați în străinătate se comportă așa, ci și unii dintre cei care locuiesc în țară.

"Am avut de-a lungul vremii și clienți, fie români care lucrează în străinătate, fie localnici, care s-au îndrăgostit de mașinile pe care și le-au închiriat și care erau, firește, mult mai scumpe decât și-ar fi permis ei să își cumpere", povestește Caragață. În multe dintre cazuri, "îndrăgostiții", pe care au motive să îi iubească toate firmele de rent-a-car, prelungesc închirierea mașinii de la o săptămână la alta.

Speriați de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, hotelierii vor să le pună pe mașini etichete de bună purtare CITEȘTE ȘI Speriați de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, hotelierii vor să le pună pe mașini etichete de bună purtare

Un astfel de client, proprietar al unei mici firme, a închiriat un Passat de care "s-a îndrăgostit" și pentru care a prelungit închirierea de la o lună la alta timp de 2 ani, perioadă în care a plătit 24.000 de euro. Cu banii ăștia își putea cumpăra o mașină nouă, recunoaște Caragață, dar spune că, atunci când închiriezi, ai câteva avantaje: nu ai niciuna din grijile unui proprietar de mașină - nu schimbi uleiul, filtrele, nu plătești reviziile, asigurările și taxele de drum, pentru că toate acestea sunt în grija firmei de rent-a-car. "Este ca și cum ai avea o amantă, nu o nevastă", a explicat directorul firmei.

Dacă "îndrăgostiții" sunt mană cerească pentru firmele de rent-a-car, "uitucii" le creează ceva probleme. Mulți clienți ai acestor firme uită în mașinile închiriate tot felul de obiecte personale, de la tricouri și șosete până la telefoane mobile și chiar ceasuri de lux. Nu puține au fost cazurile în care oamenii au uitat și bani în mașinile închiriate.

Alexandru Caragață povestește că o treime dintre "uituci" renunță să mai recupereze obiectele, asta în cazurile în care nu este vorba despre telefoane sau ceasuri scumpe. El relatează cazul unui client, om de afaceri român stabilit în străinătate, care a uitat un Rolex în mașină. Acesta uitase ceasul în cotiera mașinii, iar agentul care a preluat-o, în aeroport, l-a găsit și a trebuit să alerge după client ca să-i înapoieze ceasul.

După ce preiau mașina de la cel care a închiriat-o, cei de la firmele de rent-a-car fac curățenie în interior și astfel constată rapid cine și ce a pierdut. Inventariază obiectele, le denumesc și, dacă oamenii le vor înapoi, le trimit prin curier. Sunt, însă, și lucruri nerevendicate de mulți ani, iar cel mai vechi dintre acestea o pereche de ochelari de vedere. Un spaniol a uitat odată, în torpedoul unei mașini închiriate, 700 de euro, bani care i-au fost trimiși ulterior prin transfer bancar. Dintre uituci, femeile au o pondere de 70%, susține Alexandru Caragață.

Începând cu sezonul estival, afacerile firmelor de închirieri cresc exponențial, iar tarifele se măresc de la 30% până la 100%. De multe ori în această perioadă, cererea depășește oferta, iar firmele de rent-a-car sunt nevoite să subînchirieze mașini ca să poată face față. Cele mai căutate sunt mașinile cu 7-9 locuri, urmate de cele de clasă medie.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
inchirieri
clienti
comportament
rolex