MINI a reușit să obțină în România cea mai mare creștere din Europa și încheie anul cu peste 3 procente avans la nivel global

MINI a reușit să obțină în România cea mai mare creștere din Europa și încheie anul cu peste 3 procente avans la nivel global
scris 28 ian 2022

Vânzările mărcii MINI, care aparține grupului german BMW, au crescut în 2021 cu trei procente, depășind 300.000 de unități. Segmentul de vehicule electrice a avansat accelerat, ținând ritmul cu restul producătorilor de vehicule cu baterii.

Marca britanică de automobile premium MINI a încheiat anul 2021 cu o creștere la nivel global de 3,3%, cu un volum de 302.144 de unități. Vânzările de mașini electrificate (electric și plug-in) au crescut cu 64,3%, la 53.243 de automobile, cu o pondere de 18% din totalul vânzărilor la nivel mondial ale mărcii. Modelul electric MINI Cooper SE a înregistrat o cerere foarte mare, dublându-și vânzările (+98,2%), cu un volum de 34.851 de unități MINI a mai vândut și 18.392 de unități Cooper SE Countryman ALL4, un automobil plug-in hibrid, care a înregistrat o creștere de 24,2%.

"Rezultatul general excelent și faptul că fiecare al zecelea MINI nou este electric arată că strategia noastră pentru viitor stabilește prioritățile potrivite", a declarat Bernd Körber, directorul mărcii MINI. "Comunitatea MINI este în creștere și se îndreaptă cu pași mari către mobilitate electrică."

Cea mai importantă piață din lume pentru MINI Cooper SE a fost și în 2021 Germania, unde au fost vândute peste 10.000 de unități. La acestea s-au adăugat 3.473 de unități MINI Cooper SE Countryman ALL4, astfel că aproximativ 31% din toate automobilele MINI vândute anul trecut în Germania au fost electrificate.

În Norvegia, aproximativ 96% din toate noile MINI livrate clienților anul trecut au avut un sistem de propulsie electric sau plug-in hibrid. Recordul a fost depășit însă de Islanda, unde toate automobilele livrate de MINI au fost electrice (62%) sau PHEV (38%).

Piața auto din Europa a încheiat 2021 aproape în genunchi. România, între cele 10 țări pe minus. Dacia salvează anul CITEȘTE ȘI Piața auto din Europa a încheiat 2021 aproape în genunchi. România, între cele 10 țări pe minus. Dacia salvează anul

În România, MINI Electric a încheiat anul cu 86 de unități înmatriculate, o triplare practic a volumului din 2020.

Modelul de performanță John Cooper Works a fost și el unul dintre cele mai populare produse ale MINI, cu 21.132 de unități livrate, cu 2,4% mai multe decât în 2020. În România au fost înmatriculate 33 de modele noi John Cooper Works, la același nivel ca anul precedent.

La nivel global, Marea Britanie a rămas piața cea mai importantă pentru marca MINI, aici fiind vândute 46.211 de unități, urmată apoi de Germania, cu 43.004 de unități, de China, cu 30.546 de unități, și SUA, cu 29.930 de unități.

România a avut cea mai mare creștere a vânzărilor MINI de pe continent, cu 28,9%, la un volum de 316 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari mini
mini electric
vanzari mini romania