Ministerul Transporturilor: Traficul aerian de pasageri ar putea crește în România cu 6% pe an până în 2020

Ministerul Transporturilor: Traficul aerian de pasageri ar putea crește în România cu 6% pe an până în 2020
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 iun 2017

Prognozele de creștere a traficului de pasageri realizate de Organizația Europeană de Cooperare pentru Siguranța Navigației Aeriene (Eurocontrol) indică o rată medie de creștere a traficului aerian din România de 6% pe an până în anul 2020, arată un proiect de ordin publicat de Ministerul Transporturilor, pentru aprobarea Planului național de acțiune privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în domeniul aviației civile pentru perioada 2011-2020.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Traficul aerian din spațiul aerian național a crescut spectaculos, de trei ori, în ultimii zece ani, datorită apariției companiilor low cost și a creșterii frecvențelor de operare a operatorilor aerieni naționali, scrie News.ro.

Astfel, aeroporturile din România au fost tranzitate anul trecut de 16,48 milioane pasageri, față de 5,55 milioane în anul 2006, arată documentul publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Numărul mișcărilor de aeronave din România a crescut cu 45% în perioada 2006-2016, la 201.677, față de 139.237 în urmă cu zece ani.

Primăria Capitalei anunță piste de biciclete pe 100 kilometri lungime. Avocatul Poporului s-a sesizat cu privire la numărul redus de piste CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei anunță piste de biciclete pe 100 kilometri lungime. Avocatul Poporului s-a sesizat cu privire la numărul redus de piste

De asemenea, emisiile de dioxid de carbon provenite de la cei mai importanți operatori aerieni români, Blue Air, Tarom și Carpatair, se ridicau, în 2015, la 570.154 tone.

Tarom a generat în anul 2015 o cantitate de 295.621 tone dioxid de carbon, în timp ce Blue Air a produs 269.194 tone, iar Carpatair – 5.339 tone CO2, arată documentul.

Avioanele Tarom au consumat în 2015 o cantitate de 118.081 tone combustibil, în creștere cu aproape 18%, de la 100.442 tone combustibil în anul 2009.

De asemenea, consumul de combustibil al celor mai importanți operatori aerieni din România a crescut cu 30%, la 264,6 milioane litri în 2016, de la 203,5 milioane litri în anul 2011.

Potrivit raportului, se estimează un consum total de combustibil de 48,33 milioane tone până în 2020 (la 8,48 milioane decolări), pe zborurile interne și internaționale în statele membre ale Conferinței Europene de Aviație Civilă (ECAC), și de 73,1 milioane tone combustibil în 2035 (și 11,51 milioane decolări), de la 40,34 milioane tone în 2010.

În anul 2015, numărul emisiilor de dioxid de carbon verificate, aparținând activităților de aviație desfășurate între aerodromuri situate în Zona Economică Europeană, au fost de 56,9 milioane de tone.

În plus, statele membre ale Uniunii Europene au raportat folosirea a peste 3 miliarde de euro din veniturile obținute în urma licitării, în anul 2013 a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, pentru probleme legate de schimbările climatice.

În ceea ce privește prognoza emisiilor de dioxid de carbon, se estimeză că se va ajunge la 152,72 milioane tone în 2020 și la 231 milioane tone în anul 2035, în creștere de la 127,47 milioane tone în 2010.

Emisiile de gaze cu efect de seră din România au scăzut până în anul 2014 la 110,4 milioane tone, în comparație cu anul 1990, când se ridicau la 252,7 milioane tone.

România a devenit membru al Conferinței Europene de Aviație Civilă (ECAC) în anul 1991 și membru al Eurocontrol în anul 1996.

Toate țările membre ECAC s-au angajat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră din regiune printr-o abordare extinsă.

Programul Clean Sky (“Cer curat”) reprezintă o Inițiativă Tehnologică Comună (Joint Technology Initiative – JTI) a UE, care își propune să dezvolte și să implementeze “tehnologii curate” pentru transportul aerian.

Primul Program Clean Sky (2011-2017) beneficiază de un buget de 1,6 miliarde euro, finanțarea fiind asigurată 50% de Comisia Europeană și 50% de parteneri din industria aeronautică și are ca scop identificarea și dezvoltarea de tehnologii prietenoase pentru mediu cu impact asupra tuturor segmentelor de zbor ale transportului aerian civil.

Obiectivele acestui program sunt: reducerea cu 20-40% a emisiilor de CO2 provenite de la aeronave; reducerea cu aproximativ 60% a emisiilor de oxizi de azot și reducerea zgomotului cu până la 10 decibeli față de anul 2000.

Potrivit statisticilor IATA, în perioada iunie 2011 - decembrie 2015 au fost efectuate 2.000 de zboruri folosind un amestec de bio-kerosen, realizate de 22 de companii aeriene.  

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul transporturilor
trafic aerian