Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra. S-a vorbit despre ”orbire” și ”propunere scandaloasă” care va scumpi mașina

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra. S-a vorbit despre ”orbire” și ”propunere scandaloasă” care va scumpi mașina
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 feb 2023

Europarlamentarii au votat, astăzi, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană că, prin interzicerea motoarelor termice în 2035, ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritate depozitelor de metale rare, scrie G4Media.ro.

CONFIRMARE VIDEO Tranzacție surpriză: Alecsandru Rasidescu vinde Stera Chemicals, printre principalii distribuitori de materii prime din România, marelui rival german CITEȘTE ȘI CONFIRMARE VIDEO Tranzacție surpriză: Alecsandru Rasidescu vinde Stera Chemicals, printre principalii distribuitori de materii prime din România, marelui rival german

S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi autombilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.

Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.

Europarlamentarii socialiși și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară. În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență. ”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europaralamentari.

FOTO BMW a anunțat prețurile pentru noile X5 și X6 pe piața din România CITEȘTE ȘI FOTO BMW a anunțat prețurile pentru noile X5 și X6 pe piața din România

”Industria auto este încă una dintre cele mai importante industrii ale Uniunii Europene, mașinile europene au fost și sunt încă ceva de care să ne mândrim. Cu peste 14 milioane de lucrători implicați în industria auto și peste 2,5 milioane de angajați direcți în UE, acest sector are nevoie de toată atenția noastră.

Trebuie să trecem la tranziție spre Pactul Ecologic. Planeta noastră și sănătatea noastră trebuie să fie o prioritate, nu există nicio îndoială în acest sens, dar am putea avea în sectorul auto un partener puternic pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât Uniunea Europeană să păstreze liderul în acest sector și să fie mult mai puțin poluant decât este în acest moment. Avem nevoie de mai mult sprijin pentru inovare și de o abordare neutră a noilor tehnologii”, a declarat în plenul Parlamentului europarlamentarul USR, Vlad Botoș.

Vrem să fim lideri în tranziția verde și trebuie să fim, dar este mult mai bine și mult mai sigur să avem parteneri, să sprijinim schimbarea industriei, să facem o legislație clară și obiective realizabile, să ne asigurăm că încă mai avem o economie foarte puternică în timp ce devine verde.

Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pretăgește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.

Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
parlamentul european