Vânzările Nissan din Japonia au scăzut în luna august la 10.761 exemplare, cu 17,9% mai puține decât în urmă cu un an, iar dacă adăugăm și kei-car, mașinile de mici dimensiuni, volumul de 25.347 este cu 22,2% sub cel din urmă cu un an. Asta arată cât de dificilă este situația pentru marca japoneză pe piața de origine, în pofida restructurărilor și încercărilor de stabilizare.
Din fericire, piețele internaționale sunt cele care au salvat situația, cu ajutorul noilor modele lansate. În SUA, volumul de 80.932 de vehicule vândute a însemnat un avans de 12,7% pentru Nissan, cu un volum total de 113.499 unități în America de Nord și o creștere de 10,8%.

Și în China pare că japonezii au găsit soluția unei revigorări a vânzărilor, bazată în special pe noile modele dezvoltate special pentru această piață.
Cu 58.756 de vehicule vândute și o creștere de aproape 20%, Nissan face excepție în rândul mărcilor străine de pe piața chineză.
Europa nu se poate lăuda deocamdată că a contribuit la stabilizarea vânzărilor Nissan, pentru că aici japonezii au vândut doar 14.698 de vehicule, cu 13,6% mai puține decât anul trecut.

Pe ansamblu, vânzările internaționale s-au ridicat la 225.734 de vehicule, ceea ce înseamnă o creștere de 6,6%, care a compensate scăderea din Japonia, ducând volumul total din august la 251.081 de vehicule, adică un plus de 2,8%.
După jumătate din anul fiscal, început la 1 aprilie, Nissan are un volum al vânzărilor de 1,25 milioane, cu 3 procente sub cel de anul trecut, respectiv cu circa 40.000 de vehicule în minus.
Acest lucru ar putea aduce un declin de cel puțin un milion de euro la veniturile pentru acest interval.
Producția Nissan se află în acest moment la un palier mult mai redus decât în urmă cu un an, cu 7 procente, ca urmare a închiderii unor facilități din Japonia.
Cu 1,17 milioane de vehicule produse, constructorul japonez a atins un volum mai mic cu circa 80.000 de vehicule.