La scurt timp după anunțul comun cu Renault referitor la echilibrarea pachetelor de acțiuni deținute reciproc de cele două companii, Nissan și-a anunțat noua strategie de electrificare, care include și planurile pentru Europa.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Nissan vrea să ajungă, până în 2026, ca 98% din vânzările europene să fie reprezentate de automobile electrificate, complet electrice sau hibrid, acestea din urmă fiind susținute de sistemul e-Power, care are la bază un motor electric cu range extender, diferit de hibridele clasice. Noile planuri ale Nissan și-au majorat ținta de la 75%, semn că strategia de dezvoltare a noilor modele, cu vehicule electrice produse de Renault, în uzina din Franța, a avut un rol important.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Wizz Air suspendă toate zborurile către ChișinăuȘi pentru Japonia, unde ambițiile de electrificare nu sunt la fel de ridicate ca în Europa, Nissan și-a modificat țintele, dar numai cu 3 procente, la 58% din totalul vânzărilor.
Chiar dacă în acest moment nu are în producția de serie decât două vehicule electrice, Leaf și SUV-ul Ariya, Nissan și-a propus să investească aproape 15 miliarde de euro pentru a lansa noi modele electrice, versiuni le gamei actuale. Planurile companiei, așa cum a anunțat COO-ul Ashwani Gupta, includ 27 de modele electrificate, din care 19 vor fi complet electrice, în următorii șapte ani, cu 4 modele în plus față de planurile anterioare. La nivel global, cele două mărci, Nissan și Infiniti, și-au propus să ajungă la 55% din vânzări reprezentate de automobile electrificate.
Pentru a putea să beneficieze de subvențiile acordate de guvernul SUA, Nissan are în plan să producă local toate modelele electrice destinate pieței americane, iar până în 2030 să ajungă ca 40% din modelele vândute să fie complet electrice.
În același timp, pentru China, ambițiile Nissan s-au redus, cu o țintă de electrificare de 35% din total, față de 40% anterior, pentru anul 2026, ca urmare a condițiilor din piața chineză. Compania intenționează să lanseze un SUV complet electric, destinat exclusiv pieței din China, în 2024.
CITEȘTE ȘI VW nu mai construiește nicio uzină nouă de mașini în EuropaÎn aceeași zi, Nissan a anunțat rezultatele de vânzări și de producție pentru luna ianuarie, cu cifre în scădere substanțială față de anul anterior. Vânzările s-au ridicat la 228.557 unități, cu 25,8% mai mici decât în 2021, în ianuarie, cu un volum de 3,2 milioane pe cele 10 luni din anul fiscal 2022/2023, cu 21% mai puține decât în anul anterior.
Producția din ianuarie a fost de 224.236 unități, cu 25% mai mică decât în luna similară din 2021, iar pe intervalul aprilie 2022 – ianuarie 2023, aceasta s-a ridicat la numai 2,8 milioane de vehicule, cu 7,6% mai puține decât anul trecut.