La scurt timp după anunțul comun cu Renault referitor la echilibrarea pachetelor de acțiuni deținute reciproc de cele două companii, Nissan și-a anunțat noua strategie de electrificare, care include și planurile pentru Europa.
Nissan vrea să ajungă, până în 2026, ca 98% din vânzările europene să fie reprezentate de automobile electrificate, complet electrice sau hibrid, acestea din urmă fiind susținute de sistemul e-Power, care are la bază un motor electric cu range extender, diferit de hibridele clasice. Noile planuri ale Nissan și-au majorat ținta de la 75%, semn că strategia de dezvoltare a noilor modele, cu vehicule electrice produse de Renault, în uzina din Franța, a avut un rol important.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Și pentru Japonia, unde ambițiile de electrificare nu sunt la fel de ridicate ca în Europa, Nissan și-a modificat țintele, dar numai cu 3 procente, la 58% din totalul vânzărilor.
Chiar dacă în acest moment nu are în producția de serie decât două vehicule electrice, Leaf și SUV-ul Ariya, Nissan și-a propus să investească aproape 15 miliarde de euro pentru a lansa noi modele electrice, versiuni le gamei actuale. Planurile companiei, așa cum a anunțat COO-ul Ashwani Gupta, includ 27 de modele electrificate, din care 19 vor fi complet electrice, în următorii șapte ani, cu 4 modele în plus față de planurile anterioare. La nivel global, cele două mărci, Nissan și Infiniti, și-au propus să ajungă la 55% din vânzări reprezentate de automobile electrificate.
Pentru a putea să beneficieze de subvențiile acordate de guvernul SUA, Nissan are în plan să producă local toate modelele electrice destinate pieței americane, iar până în 2030 să ajungă ca 40% din modelele vândute să fie complet electrice.
În același timp, pentru China, ambițiile Nissan s-au redus, cu o țintă de electrificare de 35% din total, față de 40% anterior, pentru anul 2026, ca urmare a condițiilor din piața chineză. Compania intenționează să lanseze un SUV complet electric, destinat exclusiv pieței din China, în 2024.

În aceeași zi, Nissan a anunțat rezultatele de vânzări și de producție pentru luna ianuarie, cu cifre în scădere substanțială față de anul anterior. Vânzările s-au ridicat la 228.557 unități, cu 25,8% mai mici decât în 2021, în ianuarie, cu un volum de 3,2 milioane pe cele 10 luni din anul fiscal 2022/2023, cu 21% mai puține decât în anul anterior.
Producția din ianuarie a fost de 224.236 unități, cu 25% mai mică decât în luna similară din 2021, iar pe intervalul aprilie 2022 – ianuarie 2023, aceasta s-a ridicat la numai 2,8 milioane de vehicule, cu 7,6% mai puține decât anul trecut.