Noile riscuri de siguranță ale avioanelor Boeing 737 Max creează probleme operatorilor aerieni

Noile riscuri de siguranță ale avioanelor Boeing 737 Max creează probleme operatorilor aerieni
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 ian 2024

Desprinderea unui panou de ușă în timpul zborului unui avion Boeing 737 Max și blocarea ulterioară la sol a peste 170 de avioane Boeing au reaprins frustrarea în rândul companiilor aeriene din cauza dificultăților producătorului american de avioane de a limita o serie de crize de siguranță și aprovizionare, au declarat oficiali din industrie și experți, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Alaska Airlines, care a operat vineri un zbor intern din SUA, și United Airlines dețin împreună 70% din flota de avioane Max 9 și au anulat sute de zboruri, scrie News.ro

Dacia plusează în Germania și vine cu un mare discount pentru Spring CITEȘTE ȘI Dacia plusează în Germania și vine cu un mare discount pentru Spring

Și, în condițiile în care verificările inițiale au descoperit șuruburi slăbite în unele dintre avioanele consemnate la sol, revenirea acestora în serviciu ar putea fi amânată, cu implicații pentru câștigurile ambelor companii aeriene.

Unii analiști au redus deja estimările de profit pentru primul trimestru pentru ambii operatori. Cu toate acestea, amploarea impactului depinde de cât timp vor rămâne avioanele la sol.

CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a recunoscut marți greșelile și a spus personalului că el și mulți clienți au fost ”zdruncinați până în oase”.

Boeing trebuie să lucreze pentru a-și câștiga încrederea, a spus el.

”În următoarele două săptămâni, vom fi sub asediu”, a avertizat Calhoun, potrivit unor persoane familiare cu observațiile sale.

Asediul poate fi resimțit în mass-media, laboratoarele de investigație sau pe coridoarele Congresului - dar și în sălile de consiliu ale unora dintre cele mai mari companii aeriene din lume, potrivit directorilor.

Acest lucru ar putea crește și presiunea pentru reduceri suplimentare ale prețurilor avioanelor, pentru a câștiga noi vânzări, deși piața pentru avioanele noi rămâne limitată și termenele lungi de livrare înseamnă, de asemenea, că prețurile cresc din nou pentru a acoperi inflația, au spus companiile aeriene și surse din piață.

ULTIMA ORĂ Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA a aprobat 11 fonduri tranzacționate la bursă pe bitcoin. Jocul poate fi schimbat CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA a aprobat 11 fonduri tranzacționate la bursă pe bitcoin. Jocul poate fi schimbat

”Este destul. Există o problemă sistemică mai profundă la Boeing”, a spus Dennis Tajer, purtătorul de cuvânt al sindicatului piloților American Airlines (AAL.O).

United, forțată să lase la sol 79 de avioane pentru care a vândut locuri, este supărată cu un furnizor cu care împărtășește rădăcini corporative, au spus oameni familiarizați cu problema. United a refuzat să comenteze.

Boeing s-a referit la comentariile de marți ale lui Calhoun, care și-a exprimat încrederea că clienții își vor arăta din nou încrederea, dar că Boeing va trebui să demonstreze acest lucru prin acțiunile sale.

Frustrarea industriei față de producătorul de avioane s-a acumulat cu mult înainte ca panoul de ușă  al unei aeronave 737 Max 9 să cadă în timpul zborului Alaska Airlines, vinerea trecută.

O serie de probleme de producție au întârziat livrările de avioane Boeing, făcând mai greu pentru companiile aeriene să valorifice cererea.

Cu toate acestea, nu este singurul care se confruntă cu luptele de aprovizionare. Airbus a ratat obiectivele de două ori în 2022, dar a sprintat la un final mai puternic decât se aștepta anul trecut.

Lanțurile de aprovizionare rămân strânse în industrie, din cauza lipsei de piese și de forță de muncă.

CEO-ul American Airlines, Robert Isom, a cerut în mod public echipei de conducere a Boeing, anul trecut, ”să se adune”.

În privat, unele companii aeriene s-au gândit la abordări directe ale consiliului Boeing sau la o abordare la nivel de industrie, dar nu au făcut niciun pas comun, au spus surse din industrie.

Southwest Airlines, unul dintre clienții fideli ai Boeing, a trebuit să reducă planurile de creștere anul trecut, din cauza întârzierilor de livrare. Este posibil să fie din nou nevoită să ajusteze planurile dacă cel mai recent accident încetinește certificarea avionului mai mic Max 7.

Întârzierea certificării a forțat deja Southwest să convertească unele comenzi pentru Max 7 în varianta mai mare Max 8.

În timp ce Southwest a numit Boeing ”un mare partener”, un reprezentant senior al piloților a spus că compania aeriană trebuie să privească dincolo de producătorul de avioane american pentru a-și reduce riscul de afaceri.

Airbus a încercat de mult să atragă compania aeriană cu avionul său A220 mai mic.

China a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator de autovehicule din lume CITEȘTE ȘI China a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator de autovehicule din lume

”Boeing a dovedit ce se întâmplă dacă îți pui toate ouăle într-un singur coș”, a spus Tom Nekouei, vicepreședintele sindicatului piloților din Southwest.

Boeing și avionul Max au fost supravegheați încă de când două prăbușiri ale celui mai vândut model de avion, Max 8, au ucis 346 de persoane în 2018 și 2019.

Cazurile au dus la consemnarea la sol a aeronavelor de acest tip la nivel mondial, timp de 20 de luni.

De la revenirea în funcțiune, Max s-a confruntat cu o serie de eșecuri, inclusiv feronerie slăbită sau lipsă, găuri forate incorect și suporturi atașate incorect. În mod similar, o problemă cu fuzelajul a dus la o pauză a livrărilor de avioane 787 ale Boeing, anul trecut.

Oficialii din industrie spun că întârzierile au făcut mai dificilă planificarea programelor.

”Companiile aeriene vor certitudine”, a spus un oficial, cerând să nu fie numit.

Dar companiile aeriene se află într-un blocaj, pe măsură ce cererea își revine după pandemie.

Registrul de comenzi al Airbus este plin până în 2030. Boeing a raportat săptămâna aceasta a treia cea mai bună vânzare anuală de avioane, în timp ce companiile aeriene vor o capacitate mai mare de transport.

Compania aeriană indiană Akasa a ajustat o comandă pentru 150 Max, au spus surse.

Pe termen lung, companiile aeriene doresc concurență, deoarece industria este dominată de doi furnizori.

În 2019, în timp ce Boeing avea avioanele Max consemnate la sol, șeful de atunci al IAG, compania mamă a British Airways, Willie Walsh, a uimit cel mai mare salon aviatic din lume, de la Paris, cu o comandă pentru 200 de a vioane Max.

Comanda a fost ulterior redusă la 50, dar influentul șef al companiilor aeriene, care conduce acum asociația industrială IATA, a transmis un semnal că companiile aeriene preferă să aobă de unde alege dintre furnizori.

Cu toate acestea, răbdarea se epuizează, au spus analiștii.

Addison Schonland, partener la AirInsight, a spus că un duopol puternic și stabil este rezultatul cel mai de dorit pentru aviația comercială.

”Fiecare eveniment legat de Max are un impact negativ asupra stabilității”, a spus Schonland.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing 737 max
avion