Ford a anunțat startul dezvoltării noi platforme universale dedicate automobilelor electrice, care va aduce și schimbări majore în sistemele de producție din uzinele companiei. Toate inovațiile de producție au fost girate de o echipă de specialiști și vor avea ca finalitate reducerea timpului de producție cu 40% și a costurilor cu cel puțin 20%.
Ford este un etalon în industria auto, fiind prima companie care a creat o linie de asamblare de vehicule, în urmă cu peste 120 de ani. Celebrul Model T a fost sursa de inspirație pentru echipa desemnată de CEO-ul Jim Farley pentru a face revoluție în modul în care sunt fabricate automobilele.

Prima fabrică în care va fi implementat noul proces va fi uzina din Louisville, unde va fi creat un „arbore de asamblare” în locul benzii liniare de producție actuale, ce se regăsește în toate fabricile auto din lume. Asta înseamnă că vehiculul va fi asamblat în paralel, în trei module, platforma frontală, cea din spate și bateria, la final cele trei module fiind asamblate.
De asemenea, va fi implementat sistemul de turnare gigacasting, pe care îl utilizează Tesla și care s-a extins în mai multe fabrici din lume ale unor mărci auto.
„Am dărâmat linia de asamblare mobilă și am venit cu un concept complet nou, un vehicul complet nou și o modalitate mai bună de a produce o mașină după 122 de ani”, a anunțat directorul general Jim Farley.
Schimbările includ și transformări radicale ale posturilor de lucru, muncitorii de pe linie fiind eliberați de obligația de a se apleca pentru a monta piese, sub sau prin caroserie. „Aceștia ar trebui să meargă la sfârșitul zilei liniștiți la familiile lor, nu să fie epuizați”, a explicat directorul fabricii din Louisville.

Pe lângă eliminarea a 10 kilograme de cabluri, numărul de piese se va reduce cu 20%, elementele de fixare vor fi cu 25% mai puține, iar stațiile de lucru de pe linie vor fi cu 40% mai puține.
Ford va produce singur și bateriile pentru viitoarele modele, fiind primul constructor auto american care produce celule prismatice LFP.
Noua platformă electrică universală anunțat de Ford va beneficia de investiții de 5 miliarde de dolari, dintre care 2 miliarde vor merge în uzina din Louisville pentru extindere și transformare. Producția de aici va fi oprită la finalul lui 2025, pentru a fi introdus în fabricație un nou pickup electric revoluționar, care va costa aproximativ 30.000 de dolari.
Tesla a fost primul producător de automobile care a revoluționat procesul de producție, prin simplificarea caroseriei, introducerea software-ului pe cele mai multe dintre componentele mașinii și reducerea costurilor totale de producție.
Gigacastingul permite turnarea unei singure structuri a caroseriei, care are marele avantaj al costurilor reduse, dar aduce și riscul unor costuri mari la reparații. O caroserie produsă în presele de mari dimensiuni va fi imposibil de reparat, în cazul unui accident sever, prin proceduri standard, mașina urmând să fie declarată, cel mai probabil, daună totală.