Plan radical: Guvernul ia în calcul interzicerea înmatriculării mașinilor sub Euro 5

Plan radical: Guvernul ia în calcul interzicerea înmatriculării mașinilor sub Euro 5
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 3 feb 2020

Guvernul ia în calcul interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare sub nivelul Euro 5, relevă un document oficial.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Ce așteptări avem de la anul fiscal 2020? CITEȘTE ȘI Ce așteptări avem de la anul fiscal 2020?

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Astfel, în documentul citat, se menționează, ca măsură posibilă, "reducerea emisiilor GES, prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4".

Draftul precizează că, în București, această măsură a fost deja implementată, prin introducerea „Vinietei Oxigen”, această măsură având ca scop limitarea accesului automobilelor poluante în centrul Capitalei.

E imaginea un factor-cheie în succesul bărbaților? CITEȘTE ȘI E imaginea un factor-cheie în succesul bărbaților?

Se amintește că, pentru autoturismele sub Euro 4 care circulă în centrul orașului București, a fost introdusă obligativitatea achiziției Vinietei Oxigen, obligativitatea pentru Euro 4 începând cu anul 2021, și că, din 2022 se introduce interzicerea accesului în centrul Capitalei pentru mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, în timp ce pentru Euro 3 restricția este aplicabilă începând cu anul 2023.

Draftul menționează că principalele măsuri privind creșterea eficienței energetice în transportul românesc rămân programele Rabla și Rabla Plus, precum și încurajarea formelor de transport alternativ (mersul pe bicicletă, car-pooling, car-sharing etc), prin planificarea urbană, dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru ciclism (piste pentru biciclete, compartimente speciale pentru biciclete în metrou și trenuri etc) și extinderea zonelor pietonale, în special în marile aglomerări urbane.

"Aceste două măsuri principale privind eficiența energetică în sectorul transporturilor aduc beneficii considerabile și dimensiunii Decarbonare - emisiile și absorbțiile GES. O reducere considerabilă a emisiilor GES se realizează prin dezvoltarea și promovarea metodelor alternative de mobilitate (mopede și biciclete, trotinete etc) și prin menținerea unui parc auto cu autovehicule moderne. Autovehiculele ar trebui să fie dotate cu motoare eficiente (încadrate în norma de poluare Euro 6) sau vehicule cu propulsie hibridă sau electrică. Suplimentar, interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4 va contribui la îmbunătățirea calității aerului", se precizează în draftul de plan.

Guvernul intenționează să majoreze ținta națională de creștere a ponderii energiei din surse regenerabile în consumul de electricitate al României, după ce i s-a recomandat de către Comisia Europeană să fie "mai ambițios" în această privință, însă noua țintă avută în vedere de autoritățile de la București nu se ridică la nivelul dorit de Executivul de la Bruxelles.

viewscnt
Afla mai multe despre
interzicere inmatriculare masini sub euro 5
interzicere inmatriculare masini euro 3 euro 4
vinieta oxigen bucuresti