Porsche: taxiurile zburătoare, dronele cu pasageri, ar putea transporta jumătate de milion de pasageri pe zi

Porsche: taxiurile zburătoare, dronele cu pasageri, ar putea transporta jumătate de milion de pasageri pe zi
scris 16 iul 2021

Porsche Consulting, companie de consultanță a constructorului de automobile Porsche, a ajuns la concluzia că în următorii 15 ani transportul cu vehicule zburătoare cu decolare și aterizare verticală va deveni nu doar funcțional, dar va genera și venituri consistente, dacă sunt îndeplinite anumite condiții.

Vehiculele cu decolare și aterizare verticală pentru transportul pasagerilor, numite și taxiuri aeriene sau drone cu pasageri, vor deveni viabile și atractive în următorii 15 ani, arată un studiu realizat de Porsche Consulting, care însă spune că potențialul acestui tip de transport va fi atins doar dacă sunt investite sume mari de bani.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

Piața mobilității verticale ar putea atinge aproximativ 32 de miliarde de dolari în 2035, însă pentru asta ar fi nevoie de investiții de cel puțin 20 de miliarde de dolari, spun cei de la Porsche. Primele rute comerciale asigurate de drone cu pasageri ar putea fi funcționale în 2025, însă numai în urma unor investiții de minim 10 miliarde de dolari. În același timp, un cadru legislativ și o infrastructură adecvată ar trebui să fie deja asigurate.

Analiza celor de la Porsche arată că, dacă vor fi îndeplinite aceste condiții, peste 15 ani un volum de 500.000 de pasageri pe zi ar trebui să folosească transportul cu taxiuri aeriene cu decolare verticală, pentru a-i aduce ponderea necesară în piața de transport. Asta înseamnă între 1000 și 2.500 de spații de decolare – aterizare, în cel puțin 60 de orașe ale lumii.

2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare? CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?

„Mobilitatea verticală poate fi dezvoltată într-o zonă de nișă lucrativă”, spune Gregor Grandl, senior partner în cadrul Porsche Consulting și autorul studiului pe tema aerotaxi-urilor. „Dar pentru ca taxiurile aeriene să devină realitate pentru toată lumea, este nevoie de pionieri curajoși, cu încăpățânare, buzunare adânci și un simț al responsabilității. Siguranța și acceptarea socială vor juca de asemenea un rol uriaș”.

Porsche: taxiurile zburătoare, dronele cu pasageri, ar putea transporta jumătate de milion de pasageri pe zi

Studiul subliniază că serviciile de transport cu drone vor fi utilizate de clienții potențiali dacă vor fi convenabile, sigure, fiabile și cu un preț atractiv. Transportul vertical va deveni relevant din punct de vedere comercial doar dacă o bună parte din populație va începe să-l utilizeze, după ce o rețea atractivă de rute va fi pusă la punct, se mai arată în concluziile studiului. Dronele de pasageri vor deveni astfel o opțiune valoroasă de mobilitate, în special pentru transportul în ocazii speciale, întâlniri de ultim moment sau situații de urgență.

FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule” CITEȘTE ȘI FOTO Grupul VW și-a prezentat Strategia: Lider al pieței electrice, o marjă care să egaleze mașinile cu combustie și „o rețea neuronală de vehicule”

„Nevoia de mobilitate este la fel de veche ca și visul de a zbura”, a declarat Federico Magno, director executiv Porsche Consulting. „Mobilitatea va deveni tot mai mult cetrată pe client, individualizată, rapidă și integrată. Taxiurile aeriene vor avea succes doar dacă vor îndeplini toate aceste criterii și vor fi încorporate în rețelele actuale de transport. Dar chiar și așa estimăm că vor avea o cotă de piață de sub 0,3%, în 2035. Mobilitatea viitorului va avea astfel nevoie de idei și strategii și mai noi”.

Studiul Porsche Consulting este al doilea realizat în ultimii trei ani, cu rezultate care confirmă primul studiu, din 2018. Acest al doilea studiu s-a concentrat pe perspectiva clienților și pe acceptarea publică a acestei tehnologii.

Porsche Consulting este o subsidiară a constructorului german de automobile Porsche AG. Are clienți din industriile auto, aviatică și mecanică, dar și din inginerie sau servicii financiare sau bunuri de consum.

Studiul poate fi descărcat de aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
taxiuri aeriene
drone cu pasageri