Porturile Ovidiu și Medgidia vor fi modernizate

Porturile Ovidiu și Medgidia vor fi modernizate
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 4 nov 2019

Guvernul a aprobat, luni, indicatorii tehnico-conomici pentru modernizarea, cu fonduri europene, a porturilor Ovidiu și Medgidia, incluse în rețeaua de transport de interes european (TEN-T).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.

Valoarea investiției pentru proiectul “Modernizare și extindere capacitate deoperare în portul Ovidiu”, pentru care vor fi accesate fonduri europene nerambursabile, disponibile prin POIM 2014 – 2020, este de 70,7 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 14,89 milioane euro (la cursul Inforeuro stabilit de către Comisia Europeană pentru luna mai 2019, 1 Euro = 4,7517 RON). 

Portul Ovidiu este amplasat pe malul drept al Canalului Poarta Albă – Midia Năvodari, la km 11+000. 

Platforma Clever devine Free Now CITEȘTE ȘI Platforma Clever devine Free Now

Potrivit autorităților, cheurile verticale aferente portului Ovidiu sunt de două tipuri (cheuri de greutate - 400 ml și cheuri tip estacadă - 120 ml) și prezintă degradări ale coronamentului datorită exploatării. Accesoriile de cheu prezintă de asemenea degradări substanţiale. Aceste degradări şi defecțiuni conduc la dificultăţi în operarea navelor şi în timp, se pot agrava, cu efecte negative asupra stabilității cheurilor şi siguranței în operare.

Platformele de operare existente au și ele un strat de uzură împietruit, în cea mai mare parte infestat cu pământ. Drumul care asigură accesul la dane este deteriorat prezentând numeroase gropi și șleauri. Portul nu este prevăzut cu împrejmuire, iluminat platforme, clădire administrativă, supraveghere video, semaforizare dane.

În anul 2016, portul Ovidiu a fost introdus în rețeaua de transport de interes european (TEN-T), iar în anul 2018 a înregistrat un trafic de 538.000 tone. În prezent în port se operează produselor de carieră şi balastieră, dar există cereri pentru operarea altor tipuri de mărfuri, cum ar fi cereale.

Proprietarul British Airways cumpără compania spaniolă Air Europa CITEȘTE ȘI Proprietarul British Airways cumpără compania spaniolă Air Europa

Pentru portul Medgidia valoarea investiției de modernizare este stimată la 102,3 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 21,5 milioane euro (la cursul Inforeuro stabilit de către Comisia Europeană pentru luna nai 2019, 1 Euro = 4,7517 RON).

Portul Medgidia este amplasat la km 37+410 (27+000 navigabil) pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Suprafața acvatoriului portuar este de 19 ha, iar suprafața platformelor portuare inclusiv drumurile de incintă este de 18 ha. Portul Medgidia are 24 de dane.

Activitatea de așteptare și desfacere-refacere convoaie se realizează la cele două fronturi cu Duc D’Albi în amonte și aval de gura de acces a portului, având lungimile de 609 m și respectiv de 309 m. La fronturile de desfacere - refacere convoaie se efectuează numai operațiuni tehnice și nu de încărcare-descărcare. Portul Medgidia poate asigura și servicii pentru călători având în dotare o Gara Fluvială precum și dane pentru pasageri. Portul Medgidia dispune de racord rutier și de racord feroviar.

Ministrul propus de PNL la Transporturi vine cu vestea proastă: Linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor mai așteaptă. Ministrul PSD merge însă în continuare pe luna decembrie CITEȘTE ȘI Ministrul propus de PNL la Transporturi vine cu vestea proastă: Linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor mai așteaptă. Ministrul PSD merge însă în continuare pe luna decembrie

Autoritățile guvernamentale arată că operațiunile de încărcare/descărcare derulate în portul Medgidia privesc în special produsele de carieră balastieră, materiale de construcții, cereale și fier vechi.

”În ultimii 5 ani, operatori portuari și-au manifestat interesul de a închiria platforme portuare în portul Medgidia și ale căror intenții, din diverse motive, în special infrastructura deficitară și lipsa facilităților portuare, nu au fost materializate în contracte încheiate cu ACN. Corespondența purtată s-a concretizat în chestionare completate de aceștia, care au evidențiat un trafic potențial suplimentar, în cazul în care infrastructura necesară ar fi disponibilă”, arată Executivul.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
port
ovidiu
medgidia
modernizare
finantare
guvern