Poșta Română a pierdut anul trecut peste 9 puncte din piață, care a crescut cu 10,5%

Poșta Română a pierdut anul trecut peste 9 puncte din piață, care a crescut cu 10,5%

Sursa foto: Laszlo Raduly

Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 28 sep 2015

Compania Națională Poșta Română (CNPR) a pierdut anul trecut 9,2 puncte procentuale din piața de profil, procesând 58,9% din numărul total de trimiteri, care a crescut cu 10,5% în 2014.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

UPDATE: Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată în anul 2014 a fost de 2,29 miliarde de lei pentru un trafic total de 623,2 milioane de trimiteri poștale. Anul trecut, CNPR și următorii zece jucători au realizat mai mult de 85% din valoarea acestei piețe. Cifrele ANCOM sunt o premieră în raportul instituției.

Din traficul poștal total realizat anul trecut, de 623,2 milioane de trimiteri, Poșta Română a procesat 366,85 milioane de trimiteri, adică 58,9%, de la 68,1% în 2013, iar următorii zece jucători și-au adjudecat 37,3% din volumul de trimiteri, de la 27,1% în 2013.

Potrivit ANCOM, primii 10 furnizori cu cel mai mare trafic de trimiteri poștale (mai puțin Poșta Română) în anul 2014 au fost (în ordine alfabetică) Cargus Internațional, Dynamic Parcel Distribution, FAN Courier Express, GLS General Logistics Systems România, Nemo Prod Com Impex, Poșta Atlassib Curier Rapid, Postmaster, Star Storage, Total Post Mail Services și Urgent Curier.

Anul trecut, traficul poștal al trimiterilor din poșta de scrisori a crescut cu 3,3%, la 540,2 milioane, ceea ce reprezintă 86,68% din întregul trafic poștal, de la 92,67% în 2013.

Și pe acest segment CNPR a pierdut cotă de piață. Astfel, operatorul poștal a procesat 348,59 milioane de scrisori, reprezetând 64,5% din volumul total, de la 72,1% în 2013.

În schimb, următorii zece jucători de profil au realizat un trafic de 181,88 milioane de scrisori, adică 33,7% din volumul total, de la 24,4% în 2013.

Dezvoltarea comerțului online a avut ca efect creșterea de numărului de colete cu 130,8%, la 62,01 milioane, ceea ce reprezintă 9,95% din traficul poștal total, de la 4,76% în 2013.

“Din traficul total de colete de 62.014.543 realizat în anul 2014, Poșta Română a procesat un volum de 6.390.029 de colete (10,31%), iar următorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piață au realizat împreună un trafic de 51.086.167 de colete (82,38%). Restul furnizorilor au realizat un volum de 4.538.347 de colete, reprezentând un procent de 7,32% din traficul total de colete”, se precizează în raportul ANCOM.

În 2013, ponderea Poștei Române pe segmentul coletelor a fost de 11,4%, iar următorii zece jucători au avut o cotă de 82,32%.

Anul trecut, în piața serviciilor poștale din România lucrau 36.795 de salariați (de la 41.110 în 2013), dintre care 26.784 (72,8%) erau angajați ai Companiei Naționale Poșta Română.

În anul 2014 rețeaua poștală din România număra 8.054 puncte de acces, nivel similar anului 2013.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
posta
piata