”O furtună chineză” planează asupra sectorului european de vehicule electrice (EV) aflat în creștere, a declarat președintele Renault Jean-Dominique Senard, în timp ce superputerea asiatică domină piața materiilor prime cheie pentru a fabrica baterii pentru mașini cu zero emisii, transmite Reuters.
Decizia recentă a Chinei de a restricționa exporturile a două metale, galiu și germaniu, utilizate în semiconductori și vehicule electrice, ar trebui să ridice semnale roșii pentru liderii europeni, deoarece demonstrează dependența excesivă a continentului de China și necesitatea de a construi un lanț de aprovizionare costisitor, a spus Senard într-un interviu.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
”Când vorbesc despre o furtună chineză, vorbesc despre presiunea puternică de astăzi legată de importurile de vehicule (electrice) din China în Europa. Suntem capabili să fabricăm vehicule electrice, dar luptăm pentru a ne asigura siguranța proviziilor”, a spus Senard, adăugând că industria vehiculelor electrice și lanțul de aprovizionare cu materii prime din China au rezultat din ani de investiții care ar costa miliarde de euro pentru a fi replicate, scrie News.ro.
Restricțiile aplicate de China exporturilor intensifică un război tehnologic cu Statele Unite, ceea ce poate cauza mai multe perturbări ale lanțurilor globale de aprovizionare.
Europa se află în mijlocul conflictului, obligând-o să caute alternative în cel mai rău caz.
”Dacă există o criză geopolitică reală, daunele aduse fabricilor de baterii alimentate exclusiv cu produse care vin din exterior vor fi considerabile. Aceasta este problema”, a avertizat Senard.

Dezvoltarea combustibililor alternativi, cum ar fi combustibilii sintetici și hidrogenul, ar fi crucială în cazul unei penurii bruște de baterii din cauza lipsei de materii prime, a spus Senard.
”Așa cum ar face orice producător atent... căutăm alternative pentru a evita paralizarea țării dacă, de exemplu, rămânem fără baterii”, a arătat acesta.