Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani este tot mai departe de momentul când va circula cu pasageri

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani este tot mai departe de momentul când va circula cu pasageri
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 mai 2024

​Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani, o ramă electrică Alstom Coradia Stream, a ajuns în țară la final de 2023, însă va circula cu pasageri în cel mai bun caz în decembrie 2024, a spus șeful Alstom pentru România, citat de Club Feroviar. În total vor ajunge 37 de trenuri în țară, dar numai trei sunt deja produse și abia în iulie va începe asamblarea trenului nr 4.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics

În toamna lui 2023 se spera că primul tren va circula cu pasageri din decembrie 2023, iar în februarie 2024 termenul a „alunecat” către sfârștiul verii. Nu va fi să fie. Reamintim că sunt întârzieri foarte mari și la trenurile de metrou Alstom pentru București.

Al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia ajunge în Capitală. A fost deja botezat ”Ilfov”. Are instalații de răcire și dezumidificare a aerului și folie anti-grafitti CITEȘTE ȘI Al doilea tren de metrou fabricat în Brazilia ajunge în Capitală. A fost deja botezat ”Ilfov”. Are instalații de răcire și dezumidificare a aerului și folie anti-grafitti

Punerea în circulație a unui tren nou nu este un proces atât de simplu pe cât ar putea părea la prima vedere, a explicat directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, Gabriel Stanciu.

El a dat exemplul Germaniei, unde certificarea unui tren nou durează între 42 și 44 de luni, iar a unei variante/versiuni a unui tren între 25 și 27 de luni.

„Obiectivul nostru este să obținem toate certificările necesare până în luna decembrie, astfel încât trenul numărul 2, cel care a sosit la București, să poată circula cu călători în luna decembrie”, a spus Gabriel Stanciu.

Alstom a fabricat trei trenuri, fiecare parcurgând etape diferite de certificare, în paralel, pentru a se economisi timp. Primul tren a fost dus la inelul feroviar din Cehia, la Velin, pentru o serie de teste. Trenul numărul 2 a fost adus la București pentru a face teste pe inelul de la Făurei și pe rețeaua feroviară națională, în timp ce trenul numărul 3 a fost dus în Germania, pentru alte teste.

La sfârșitul lunii iunie – începutul lui iulie, toate rezultatele testelor efectuate vor fi depuse la Organismul Notificat Feroviar Român. Nu vor fi făcute însă acum toate testele prevăzute, unele dintre ele – cum ar fi cel pentru circulația pe o porțiune de rețea cu ETCS și cel pentru circulația în cuplare multiplă (două sau trei garnituri cuplate una de cealaltă pentru a circula împreună) – fiind lăsate pentru o etapă ulterioară.

Șeful Alstom a adăugat că în luna iulie va începe producția de serie pentru trenurile de la numărul 4 la numărul 37, totalul care a fost comandat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. O altă decizie radicală luată de cei de la Alstom este de a muta producția noilor trenuri din Polonia în Germania. Deși costurile vor fi mai mari, a explicat el, avantajele constau într-o suplețe mai mare și îndepărtarea cât mai mult a locului de producție de zona de război.

viewscnt
Afla mai multe despre
tren
alstom