PSA și FCA schimbă termenii acordului de fuziune. Acționarii vor încasa mai puțin cash

PSA și FCA schimbă termenii acordului de fuziune. Acționarii vor încasa mai puțin cash
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 sep 2020

PSA Group și FCA au anunțat că acordul de fuziune se modifică, deoarce „termenii financiari originali ai acordului sunt nesustenabili”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Pandemia de covid-19 a determinat cele două companii care urmează să creeze Stellantis, a patra companie auto ca valoare din lume, să modifice condițiile pe care le negociaseră în urmă cu un an. Peugeot SA Group și Fiat Chrysler au anunțat că rămân neschimbate condițiile fuziunii din punct de vedere industrial, dar termenii financiari vor fi modificați.

Impactul cel mai mare este cel asupra lichidităților care ar fi trebuit să fie plătite acționarilor celor două companii, o formă de compnesare a diferențelor de valoare. Ambele companii au făcut modificări ale dividendenlor plătite pentru 2019, din cauza efectelor pandemiei de coronavirus, astfel că angajamentul inițial, prin care acționarii FCA primeau 5,5 miliarde euro, iar acționarii PSA primeau acțiuni ale Faurecia, s-a schimbat.

Noile condiții stabilesc că acționarii FCA vor primi 2,9 miliarde euro dividende, la data închiderii tranzacției, adică undeva în trimesstrul 1 din 2021, suma fiind doar 53% din suma inițială. De cealaltă parte, acțiunile Faurecia se vor distribui în mod egal acționarilor PSA și FCA. Practic, se compensează diferența de cash cu acțiuni Faurecia. Noua companie, Stellantis, va avea un capital mai mare cu 2,6 miliarde euro, în acest fel.

Alte schimbări prevăd distribuirea de plăți în valoare de 500 milioane euro, pentru fiecare din companii, în contul acționarilor, înainte de semnare, sau 1 miliard de euro, după semnare, pentru acționarii companiei, în funcție de condițiile de piață.

SONDAJ Francezii, îndrăgostiți de noul Sandero. \ CITEȘTE ȘI SONDAJ Francezii, îndrăgostiți de noul Sandero. "Este mai frumos noul model Dacia sau Renault Clio?"

În aceste condiții, acționarii FCA ar putea primi până la 4,75 miliarde euro cash, ceva mai puțin față de înțelegerea inițială. În același timp, acționarii PSA vor primi acțiuni de 1,35 miliarde euro și cel mult 500 milioane cash.

Cei doi șefi ai companiilor care vor fuziona sunt optimiști privind apropierea termenului de închidere a tranzacției. „Cu această nouă etapă decisivă, avansăm împreună către ținta noastră în cele mai bune condiții posibile cu perspective întărite pentru Stellantis” a declarat Carlos Tavares, CEO PSA Group și viitor CEO al companiei ce va rezulta din fuziune.

„Nu pot să mulțumesc suficient de mult dedicația echipelor care au lucrat la lansarea Stellantis și tuturor oamenilor noștri pentru depășirea provocărilor extraordinare generate de Covid – 19”, a spus și Mike Manley, CEO FCA și viitor COO al Stellantis.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat